۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۶۱۱۰۱
امام جمعه زنجان:

نابودی اسرائیل در گرو وحدت جهان اسلام است/ حتی بت پرست ها هم در ماه رجب جنگ را تعطیل می‌کردند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در زنجان با اشاره به این که هدف از تشکیل اسرائیل تجزیه کشورهای اسلامی و ایجاد خاورمیانه جدید است گفت: سال ها پیش امام خمینی (ره) فرمودند که تنها با اتحاد جهان اسلام است که می توان از شرّ کابوس منحوس رژیم جعلی اسرائیل راحت شد.
حجت الاسلام خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر با تبریک فرا رسیدن سالروز مبعث رسول گرامی اسلام (ص) گفت: عزت در دنیا و نجات در آخرت فقط و فقط در سایه رعایت تقوای الهی میسر است.

 

وی در ادامه با بیان این که خداوند در قرآن فقط دو نعمت را با لفظ «منت» ذکر کرده است، اظهار داشت: خداوند فقط دو مورد از نعمت های بی شمار خود را در قرآن با لفظ «منت» آورده است که یکی از آنها ایمان به دین اسلام و دیگری بعثت رسول گرامی اسلام (ص) است که از آن با صفت نعمت بی بدیل یاد نموده که البته خروجی هر دو نعمت به یک سو است.

 

امام جمعه زنجان با اشاره به معنای دو گانه لفظ «منت» تصریح کرد: البته برای برخی ها مشتبه نشود که مگر منت بد نیست پس چرا خداوند منت می گذارد؛ چرا که منت دارای دو معنا است که یکی از آنها غیر قابل جایگزین و نداشتن جانشین است و دیگری همان معنای مذموم نزد مردم است که در قبال کمک به دیگران به آنها سرکوفت زده و پیش همگان آن را ذکر نماید و کاملا مشخص است که معنای اول مد نظر خداوند بوده است.

 

وی در ادامه افزود: در بعثت رسول اکرم(ص) نعمت های فراوانی وجود دارد که خداوند آنها را ذکر کرده است از جمله آنها این که او نیز مانند شما انسان است، شخصی از بین خودتان است، با شما سنخیت دارد و این که شما آبا و اجداد او را کاملا می شناسید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه با اشاره به اصلی ترین وظایف انبیای الهی، تأکید کرد: اصلی ترین وظیفه و مأموریت پیامبران الهی که در کلام بزرگان نیز به آن اشاره شده است، شکوفا کردن استعداد و لیاقت و شایستگی های انسان ها است که در ضمیر آنها وجود داشته ولی هنوز به مرحله فعلیت نرسیده است؛ به عبارت بهتر پیامبر(ص) آمده است انسان هایی مانند علی(ع)، مقداد، ابوذر و سلمان را تربیت کند.

 

امام جمعه زنجان در ادامه خاطر نشان کرد: انبیای الهی آمده اند که عقول انسان ها را زنده کرده و هدایت کنند، اما متأسفانه امروز هم با توجه به پیشرفت عظیم جهانی هنوز هم افرادی هستند که در جهل خود باقی مانده اند مانند مردم نپال که به خاطر زلزله شدید اخیر در کشورشان از دست خداوند عصبانی شده و چون گاو را مظهر قدرت الهی می دانند برای انتقام از او 15 هزار گاو را کشته‌اند.

 

وی در ادامه با اشاره به کشتار مردم بی گناه یمن از سوی رژیم آل سعود گفت: امروز انسان های تشنه قدرت باز هم به دوران جهالت بازگشته اند مانند همین رژیم آل سعودی که خود را خادم‌الحرمین معرفی می کند اما حتی در ماه حرام هم که در دوران جهالت جنگ در آن قطع می شد آدم کشی کرده و جنگ را ادامه می دهند.

 

نماینده ولی فقیه در زنجان ادامه داد: بت پرست های قدیم در ماه رجب جنگ و خونریزی را قطع می کردند، اما این ها که خود را طرفدار اسلام ناب می دانند نزدیک به 4 هزار بی گناه را که بیشتر آنها از کودکان و زنان و سالخوردگان بودند را در همین ماه حرام به خاک و خون کشیدند.

 

وی در ادامه با اشاره به سالروز منحوس تشکیل رژیم جعلی اسرائیل با حمایت های انگلیس خبیث تصریح کرد: 66 سال پیش رژیم کودک کش و منحوس اسرائیل با حمایت های انگلیس در ابتدا و آمریکا در ادامه، اعلام موجودیت کرد که این روز به نام روز نکبت شهرت یافته است، اما چیزی که جای بسی تأسف است این که کشورهای حوزه خلیج فارس که خود را در مسلمانی از همه بالاتر و بهتر می دانند در سالروز روز نکبت به کمپ دیوید رفته و برای کشتار بیشتر مسلمانان با آمریکا و اسرائیل توطئه می کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه گفت: چند روز پیش نیز رییس رژیم جعلی اسرائیل یعنی نتانیاهو حرف حقی بر زبان جاری کرد و آن هم این که گفت برخی از کشورهای عربی بهترین دوستان ما در منطقه و جهان هستند.

 

امام جمعه زنجان در پایان با اشاره به سخن امام خمینی(ره) در مورد نابودی اسرائیل تأکید کرد: هدف این ها از ایجاد اسرائیل فقط فلسطین نبود بلکه هدف آنها تجزیه کشورهای اسلامی و تأسیس خاورمیانه جدید است که امام (ره) 40 سال پیش هشدار آن را داده و فرموده است که تنها با وحدت جهان اسلام می توان از شرّ کابوس منحوس اسرائیل راحت شد. /949/پ201/ح

ارسال نظرات