۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۶۱۱۴۹
با سخنرانی حداد عادل؛

هفتمین گردهمایی اساتید علوم عقلی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ سیزدهمین گردهمایی سالانه اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی و هفتمین گردهمایی اساتید علوم عقلی با سخنرانی غلامعلی حدادعادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی قم برگزار می‌شود.
سيزدهمين گردهمايي سالانه اعضاي مجمع عالي حکمت اسلامي و هفتمين گردهمايي اساتيد علوم عقلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیزدهمین گردهمایی سالانه اعضای مجمع عالی حکمت اسلامی و هفتمین گردهمایی اساتید علوم عقلی با سخنرانی غلامعلی حدادعادل، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، در گردهمایی مذکور از مقام علمی، حجت‌الاسلام احمد احمدی، حکیم و اندیشمند حوزوی تجلیل خواهد شد.

 

این گردهمایی روز چهارشنبه 30 اردیبهشت‌ماه سال جاری از ساعت 21 تا 23 در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی به نشانی قم، خیابان 19 دی، کوچه 10، فرعی اول سمت چپ، پلاک 5 برگزار می‌شود.

 

شایان ذکر است، حجت‌الاسلام احمد احمدی یکی از معدود چهره‌های فرهیخته حوزه و دانشگاه است که در هر دو نهاد علمی و فرهنگی درس خوانده و تدریس کرده، شاگرد تربیت کرده و خود در تمامی عرصه‌ها موفق و اثرگذار بوده است، در ملایر متولد شده و بروجرد و قم تحصیل کرده و به تهران آمده است.

 

وی در کنار تربیت طلبه‌های فاضل، دانشجویانی دانش‌پژوه نیز آموزش داده و معتقد است که تربیت شاگرد بسیار در نقش اثرگذارش در اجتماع مهم است، رابطه‌اش با علامه طباطبایی بیش از استاد و شاگردی بوده و با استاد دینانی هم دوره بوده است.

 

حجت‌الاسلام احمدی حضور دراز مدتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته و از شخصیت‌های مختلف فرهنگی و علمی کشور خاطرات فراوانی دارد، از جمله اینکه او می‌گوید: نخستین پولی را که برای تأسیس انتشارات سمت در نظر گرفته شد، یک میلیون کمک امام خمینی(ره) بود.

 

از جمله آثار ارزشمند حجت‌الاسلام احمدی می‌توان به «تأملات در فلسفه اولی(ترجمه)»، «نقد تفکر فلسفی غرب»، «تأسیس مابعدالطبیعه اخلاق»، «بن‌لایه‌های شناخت»، و «پادزهر در نفی انکار نزول وحی» و ... اشاره کرد؛ وی یکی از کارهای اثرگذار در تاریخ زندگی‌اش را تأسیس سازمان انتشارات سمت می‌داند.

 

حجت‌الاسلام احمدی مقالاتی نیز درباره فلسفه کانت، علم و دین، سنت و مدرنیته، قرائت دین، عقل رابطه با دین و عرفان و ... کار کرده است، وی دوستان و آشنایانی چون شیخ جعفر مجتهدی نیز داشته است.

 

وی معتقد است که رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از فرهنگی‌ترین شخصیت‌هایی هستند که وی تاکنون در طول زندگی خویش دیده، وی تلاش بسیاری برای اعتلای علوم انسانی در کشور انجام داده از شورای عالی انقلاب فرهنگ گرفته تا سازمان تحقیق و مطالعه کتب علوم انسانی (سمت) در دوران جوانی تا کنون.

 

گفتنی است، ششمین گردهمایی اساتید علوم عقلی سال گذشته با سخنرانی حجت‌الاسلام احمد احمدی در سالن اجتماعات مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار شد و از مقام علمی آیت الله احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری تجلیل به عمل آمد./997/ت302/ی

ارسال نظرات