۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۶۱۱۶۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

دوران طلبگی بهترین فرصت برای کسب معنویت و رشد اخلاقی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران بر لزوم بهره گیری دقیق و عمل به نکات مطرح شده در آیات و روایات تاکید کرد و ادامه داد: دوران طلبگی فرصتی مغتنم برای ساخت شخصیت و قرار دادن نفس در مسیر الهی است و به همین دلیل این فرصت ها را باید مغتنم شمرد.
طلبه تراز انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام نبی الله جبرئیلی، استاد حوزه علمیه بابل امروز در جمع تعدادی از طلاب بابل در بخش لاله آباد به اهمیت بیان نکات اخلاقی و تزکیه نفسانی اشاره و تصریح کرد: جلسه اخلاق جلسه تذکر و تنبه است و انسان را به سوی اخلاص در امور رهنمون می سازد.

 

وی بر لزوم بهره گیری دقیق و عمل به نکات مطرح شده در آیات و روایات تاکید کرد و ادامه داد: دوران طلبگی فرصتی مغتنم برای ساخت شخصیت و قرار دادن نفس در مسیر الهی است و به همین دلیل این فرصت ها را باید مغتنم شمرد.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه بابل  از دست رفتن فرصت ها را موجب خسران دانست و خاطرنشان کرد: بر اساس روایات اگر فرصت ها را در نیابیم تبدیل به  غصه و حسرت می شوند و جبران آن سخت خواهد بود.

 

وی ایام باقیمانده ماه رجب را فرصتی مناسب دانست و با تاکید بر بهره گیری از فضای معنوی این ماه گفت: یکی از فرصت های استثنایی فرصت ماه رجب است که در روایات از آن به نام ماه ریزش گناهان، ماه رحمت و ماه دورشدن آتش جهنم یاد کردند.

 

حجت الاسلام جبرئیلی  افزود: انسان باید تنها از خداوند انتظار خیر داشته باشد و به آن امید ببندد زیرا خداوند منشأ و حقیقت همه خیر ها و خوبی ها است.

 

وی با اشاره به این که قرار گرفتن در حصار الهی پناهگاه امن و آرامش است، اذعان کرد: مأمن و پناهگاه حقیقی انسان خداوند است که انواع شر ها و آفت ها را از انسان دور می کند و انسان نباید به غیر خداوند امید ببندد.

 

معاون پژوهشی مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) بابل معامله با خداوند متعال را پرسودترین معامله ها برای انسان عنوان کرد و  افزود: خداوند معامله گری است که کم می گیرد، اما زیاد می بخشد و هرچند اعمال در درگاه خدا ما ناچیز باشد، اما عطای او بسیار است و به همین دلیل بر این اساس یک استغفار واقعی خروارهای آتش جهنم را از ما دور می کند.

 

وی ضمن تاکید بر استغفار در ماه رجب خاطرنشان کرد: وقتی انسان در درگاه خداوند طلب استغفار و بخشش می کند باید دل و همه اعضا نیز از گناه توبه کنند و در این حالت قلب انسان نیز متأثر خواهد شد و انقلابی را در شخصیت فرد ایجاد خواهد کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات