۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۶۱۲۵۲

معرفی سیره و کلام جاویدان در بسته کتابشناسی رسول اکرم

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت مبعث رسول اکرم(ص) بسته کتابشناسی آن حضرت را در راستای معرفی هرچه بیشتر سیره نبوی به عموم مخاطبان کودک و بزرگسال معرفی می کند.
به نشر

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، تعداد هفت عنوان از کتاب های این انتشارات که به سبب محتوایی از اقبال عمومی خوبی برخوردار بوده و جهت بهره گیری مخاطبان کودک و بزرگسال در ایام مبعث حضرت محمد(ص) معرفی و به علاقه مندان پیشنهاد می شود.

 

 

کتاب «چهل حدیث از پیامبر اعظم» عنوان کتابی است که حسین ابراهیمی آن را به زبان شعر در آورده و از سوی به نشر پنج نوبت تجدید چاپ شده است و طی آن چهل حدیث زیبا و گهربار از پیامبر گرامی اسلام جمع‌آوری شده تا قلب هایمان را با نور خود آسمانی کند.

 

 

همچنین کتاب «حکمت های نبوی» که از سوی جواد محدثی نوشته و انتشارات آستان قدس رضوی تا کنون سه نوبت آنرا تجدید چاپ کرده است، ترجمه و توضیح چهل حدیث از پیامبر اکرم(ص) است که پس از ترجمه هر حدیث، شرحی کوتاه به آن اضافه شده تا راهنما و چراغ راه جویندگان حقیقت و سعادت در زندگی فردی و معاشرت های اجتماعی باشد.

 

 

«سیره نبوی» از دیگر کتاب های انتشارات آستان قدس رضوی است که به قلم جواد محدثی به رشته تحریر درآمده و تلاش دارد تا با ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره پیامبر اکرم(ص) و همچنین زکر اشعار و نقل داستان های تاریخی، نگاهی گذرا به سیره و سنت زندگی رسول خدا داشته باشد.

 

 

کتاب «کلام جاویدان پیامبر اعظم» گردآوری و خوشنویسی شده علی اکبر اسماعیلی قوچانی، مجموعه سخنان کوتاه نبوی است که استادانه خوشنویسی شده و تلاش دارد تا تعالیم و معارف انسان ساز را با روح هنر درآمیزد و به همین سبب نیز راهنمای خوبی برای هنرآموزان خوشنویسی به ویژه خط زیبای ثلث محسوب می شود.

 

 

همچنین کتاب های «سکه ای به نام محمد» نوشته محمد پوروهاب و تصویرگری رضا مکتبی و کتاب «با علی یا علی(پیامبر)» نوشته فریبا کلهر و تصویرگری علیرضا گلدوزیان کتاب های داستانی مذهبی ویژه کودکان و نوجوانان از سری کتاب های پروانه انتشارات آستان قدس با موضوع سنت و سیره نبوی هستند.

 

 

مجموعه کتاب 5 جلدی «پیامبر» نیز به عنوان رمانی بلند از زندگی رسول خدا، از مجموعه قصه های قرآنی و در قالب «کتاب های پروانه» و ویژه گروه سنی نوجوان به قلم نقی سلیمانی و تصویرگری رضا مکتبی برای نخستین بار در سال 1385 از سوی به نشر چاپ شده و تا کنون چهار دوره چاپ را در قطع وزیری کوتاه پشت سر گذاشته است.

 

 

شایان ذکر است، بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در محل مصلای حضرت امام خمینی(ره) برگزار می شود و علاقه مندان به بازدید از غرفه «به نشر»، می توانند به 3 غرفه عمومی واقع در شبستان، انتهای راهرو 7 جنب ستاد نمایشگاه، غرفه کودک و نوجوان به نشانی چادر 24B، غرفه 182 و همچنین غرفه دانشگاهی در چادر A18 غرفه 265 مراجعه و همچنین عناوین کتاب ها و محصولات فرهنگی این انتشارات را از طریق نشانی اینترنتیwww.behnashr.com مشاهده کنند./1308/د101/ب4

ارسال نظرات