۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۶۱۳۷۴
در نشست اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی مطرح شد؛

تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی در خراسان رضوی/ اعزام 20 هزار نفر به مراسم بزرگداشت امام

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: 20 هزار نفر از خراسان رضوی به مراسم ارتحال امام خمینی(ره) اعزام می شوند.
حجت الاسلام سلطاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمد سلطانی، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ظهر امروز  27 اردیبهشت در نشست اعضای ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) به تشریح برنامه های این ایام پرداخت.

 

وی از سهمیه 20 هزار نفری خراسان رضوی ویژه اعزام به مراسم ارتحال امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: در سال گذشته نیز این سهمیه برای خراسان رضوی وجود داشت که البته با استقبال بیشتری از سوی مردم روبه‌رو شد و 23 هزار نفر اعزام شدند.

 

حجت‌الاسلام سلطانی ادامه داد: امسال با توجه به تقارن نیمه شعبان و ایام بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره)، گلباران حرم مطهر امام رضا(ع) عصر نیمه شعبان ساعت 15 از میدان شهدا و در صحن جامع رضوی انجام می‌شود.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: چهاردهم و پانزدهم خرداد ساعت 17 و 30 دقیقه به ترتیب با سخنرانی حجج ‌اسلام والمسلمین کازرونی و رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در حرم رضوی برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام سلطانی بیان داشت: طراحی نرم افزار و چاپ کتاب‌هایی با موضوع سبک زندگی امام(ره) و پذیرش قطعنامه و جنایات آل سعود از جمله برنامه‌هایی است که در این ایام در نظر گرفته شده است.

 

ضرورت مشارکت مردم و دستگاه‌های دولتی در مراسم بزرگداشت ارتحال امام

 

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که از سده‌های 14 و 15 میلادی تاکنون انگلیس به عنوان بنیانگذار تفکرات خاص همچون مارکسیسم تلاش کرد تا جایگزینی برای دین اسلام در جهان قرار دهد تصریح کرد: آنها با این عمل می‌خواستند چهره نورانی اسلام را از بین ببرند که خوشبختانه تاکنون موفق نشدند.

 

رشیدیان اضافه کرد: مشارکت همه مردم و دستگاه‌های دولتی در ستاد بزرگداشت ارتحال امام(ره)، ترویج اخلاق امام خمینی(ره) در قالب برنامه‌های ویژه 14 و 15 خرداد، تداوم و نوآوری در برنامه‌ها، مخاطب‌شناسی، استفاده بهینه از امکانات، سادگی و پرهیز از اسراف، رفع نواقص مربوط به برنامه‌های سال گذشته این ایام باید در دستور کار ستاد قرار بگیرد.

 

وی با بیان این که هر سال 400 میهمان خارجی درخواست زیارت و حضور در مشهد را در ایام بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) دارند، تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی مناسبی برای این ایام انجام شود زیرا امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین حق را بر گردن ما دارند و مهمانان خارجی نیز باید در این ایام بهترین حضور را در مشهد تجربه کنند.

 

استاندار خراسان رضوی گفت: در همه نقاط شهر و روستا خراسان رضوی از ظرفیت مساجد باید به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

 

برگزاری همایش بزرگداشت امام راحل در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد

 

سید سعید سرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: کمیته فرهنگی اداره‌کل ارشاد اقدام به برگزاری چهار شب شعر که یکی از آنها به صورت ملی و با حضور شاعران برجسته کشور در مشهد برگزار می‌شود، در راستای گرامیداشت سالروز ارتحال امام (ره) کرده است.

 

وی از اعزام یک کاروان از هنرمندان فرهنگ و هنر خراسان رضوی به قم و حرم مطهر امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: رونمایی از کتاب سیره امام(ره)، برگزاری همایش بزرگداشت امام خمینی(ره) در همه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان، برگزاری نمایشگاه عکس در همه گالری‌های مشهد و تکمیل بسته‌های فرهنگی برای زائران اعزامی به قم از دیگر برنامه‌های این ایام است.

 

در ادامه، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی اظهار کرد: ما در جامعه امروز که سرشار از چالش‌های بزرگ اجتماعی و فرهنگی است نیازمند شناساندن ابعاد مختلف زندگی امام خمینی(ره) به مردم به ویژه نسل جوان هستیم از این رو تحقیق و مطالعه درباره سبک زندگی و فعالیت‌های فرهنگی علمی و ... امام خمینی(ره) باید به صورت دقیق انجام شود.

 

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد این امر نیازمند کمک گرفتن از یک مرکز تحقیقاتی و مطالعاتی معتبر است تا راهکارهای جدید ایام 14 و 15 خرداد هر سال را فراهم کند.

 

در ادامه حجت‌الاسلام محمد رضایی، مسؤول کمیته حوزه علمیه خراسان رضوی با اشاره به این که تبیین سیاست‌های امام(ره)  و توجه به شخصیت علمی فرهنگی ایشان در محور ویژه برنامه‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: برگزاری جشن‌های نیمه شعبان با محوریت امام خمینی (ره)، رونمایی از نرم‌افزار جامع خط امام و رهبری با قابلیت دریافت متن کامل صحیفه نور برای مخاطب و استفاده در گوشی همراه و در نهایت دعوت از مهمانان کشوری در همایش‌ها و سخنرانی‌ها با موضوع امام خمینی (ره) و بیداری اسلامی از جمله برنامه‌ها در این ایام است. 

 

در ادامه، جواد وحدتی‌فر، مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی از اعزام 500 دستگاه اتوبوس ویژه اعزام زائران و علاقه‌مندان به حرم امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: تأمین ناوگان حمل و نقل برای این ایام یک اقدام بزرگ کشوری است./934/پ201/ب4

ارسال نظرات