۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۲۶۱۵۷۳
مسؤول روابط بین‌الملل بسیج:

جاهلیت عربستان امروز بدتر از جاهلیت کفار مکه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول روابط بین‌الملل بسیج، گفت: شواری امنیت و سازمان ملل که همان موضع مستکبران را می‌گیرد به جای محکوم کردن متجاوز مردم مظلوم یمن را محکوم می‌کند.
اسفندياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، احمد اسفندیاری مسؤول روابط بین‌الملل بسیج پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی بررسی آثار و پیامدهای حمله آل سعود به یمن که به همت بسیج بین‌الملل در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: از مهم ترین وظایف ما و هر انسان آزاده است که صدای مظلومیت مظلومان و مستضعفان عالم به ویژه مردم مظلوم یمن را به گوش جهانیان برساند.

 

وی افزود: امروز مظلومان و مستضعفان عالم کم نیستند به ویژه مسلمانان که مستقیم یا از سوی مزدوران آنها از فلسطین تا میانمار مورد ظلم و اجحاف متسکبران هستند.

 

مسؤول روابط بین‌الملل بسیج، در ادامه عنوان کرد: اگر در فلسطین اجحافی بر علیه مسلمانان صورت می‌گیرد به نام اسلام نیست همه عالم می‌دانند که گروه‌های یهودی و ضد صهیونیستی فعالانه اقدامات اسرائیل را محکوم می‌کنند، اما امروز در یمن شاهد جنایاتی هستیم که توسط کسانی که خود را خادم حرمین می‌دانند صورت می‌گیرد.

 

جاهلیت عربستان امروز بدتر از جاهلیت کفار مکه است

 

اسفندیاری افزود: مقام معظم رهبری فرمودند جاهلیت عربستان امروز بدتر از جاهلیت کفار مکه است زیرا یمنی‌ها از سوی آنها در ظلم مضاعف قرار گرفته و اینکه حلمه به یمن را در رسانه‌های غربی و عربی بیشتر به عنوان سرکوب گروه شورشی بر علیه اسلام جلوه دادند.

 

وی با اشاره به سیاست دوگانه شواری امنیت، اظهار داشت: شواری امنیت و سازمان ملل که همان موضع مستکبران را می‌گیرد به جای محکوم کردن متجاوز مردم مظلوم یمن را محکوم می‌کند.

 

شورای امنیت بر اساس قانون جنگل منافع ابرقدرتها را دنبال می‌کند

 

مسؤول روابط بین الملل بسیج، با اشاره به بنای سازمان ملل بیان داشت: شورای امنیت و سازمان ملل بعد از جنگ جهانی دوم برای حفظ منافع ملت‌ها تاسیس شده اما امروز بر اساس قدرت که همان قانون جنگل بوده صرفا منافع ابرقدرتها را دنبال می‌کنند.

 

اسفندیاری افزود: شورای امنیت و پیرو آن سازمان ملل همیشه اگر جایی بر ضد منافع مستکبران و ابرقدرت‌ها حرف زده شود آن حرکت را متوقف کرده و از مظلومان نه تنها حمایت نکرده بلکه آنها را محکوم می‌کنند همان‌گونه که امروز هم در حق مردم یمن این کار را می‌کنند.

 

وی در ادامه صحبت های خود ابراز کرد: این ابرقدرت‌ها و اسرائیل سعی بر حفظ قدرت پوشالی خود دارند امروز تفاوتی بین سعودی و صهیونیست نیست زمانی‌که مورد حمایت نهادهای بین‌المللی هستند و گروهای جهادی و مردم یمن را تحریم می‌کنند.

 

ما باید با جدیت تفکر حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم را ترویج دهیم

 

رییس مرکز حمایت از حقوق بشر، با اشاره به انقلاب اسلامی، عنوان کرد: امروز ملت منطقه به برکت انقلاب اسلامی روشن شده و گام برمی‌دارند اما رسانه‌های غربی تلاش دارند که مانع روشنگری سایر ملت‌ها در دنیا شوند ما در داخل و خارج کشور نیاز به کار جدی داریم تا تفکر حمایت از مظلوم و مبارزه با ظالم را ترویج دهیم.

 

مسؤول روابط بین‌الملل بسیج، با اشاره به 53 روز تجاوز آل سعود به یمن، اظهار داشت: صهیونیست‌ها در حمله خود به فلسطین اماکن متبرکه را مورد حلمه قرار ندادند اما آل‌سعود در یمن اماکن متبرکه را مورد تجاوز قرار می‌دهد.

 

دستگاه دیپلماسی در مورد یمن جدی‌تر وارد عمل شود

 

وی با اشاره به فعالیت دستگاه دیپلماسی کشور، عنوان کرد: دستگاه دیپلماسی کشور باید فعالتر وارد شود اگر چه دوستان زحمت کشیدند اما این کافی نیست.

 

اسفندیاری افزود: وقتی نمایندگان کفر بر علیه مسلمانان و مردم مظلوم یمن فعالیت می‌کنند و انگلیس تروریست‌ها را آموزش داده و تقویت می‌کند دستگاه دیپلماسی، وزیر و معاون وزیر و رییس جمهور همه مسؤولان نظام اسلامی باید فعال‌تر وارد عمل شوند.

 

وزیر خارجه موضع انقلاب اسلامی درباره یمن را در کشورهای دیگر نشان دهد

 

رییس مرکز حمایت از حقوق بشر، در ادامه گفت: ما که در حال حاضر جنبش عدم تعهد را داریم چند سفر خارجی درباره یمن انجام شده است؛ وزیر خارجه باید تمام نیروی خود را در این زمینه داشته باشد تا موضع انقلاب اسلامی را در کشورهای دیگر نشان دهند.

 

وی  با اشاره به انتظارات از دستگاه دیپلماسی، ابراز کرد: انتظار ما از دستگاه دیپلماسی این بود که در عرض این 52 روز حداقل 52 سفر به کشورهای دیگر داشته باشد تا صدای مظلومیت مردم یمن را به کشورهای دیگر برساند زیرا ما به عنوان کشور اسلامی در روز قیامت باید پاسخگو باشیم.

 

آل سعود با حمله به یمن منافع اسرائیل را دنبال می‌کند

 

مسؤول روابط بین‌الملل بسیج، در ادامه گفت: موضوع یمن باید جدی‌تر پیگیری و نمود بیرونی آن زیاد باشد تا سبب دلگرمی مردم یمن شود، امروز صرفا بحث یمن نیست بلکه آل‌سعود به عنوان نماینده نظام سلطه و به سرکردگی آمریکا دنبال تامین منافع اسرائیل و آمریکا است.

 

اسفندیاری در پایان خاطرنشان کرد: موضوع بحث امروز دنیا دو رویارویی دو جبهه انقلاب اسلامی و نظام سلطه و استکباری است و تمام نگرانی غرب گسترش روزافزون انقلاب اسلامی است که ان‌شاءالله به انقلاب حضرت ولی‌عصر متصل خواهد شد./807/پ201/ب4

ارسال نظرات