۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۶۱۹۲۲
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان کردستان:

شهر سنندج در سال گذشته مقام دوم را در پرداخت زکات کسب کرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کردستان با بیان این که زکات سبب افزایش مال می شود و فقر را در جامعه ریشه کن می کند، گفت: شهر سنندج در سال گذشته مقام دوم را در پرداخت زکات کسب کرد.
فريضه زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کردستان، علیرضا قدیمی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان، ظهر امروز با شرکت در شورای زکات این استان، اظهار داشت: خداوند زکات را به جهت زیادشدن روزی، واجب کرده است.


قدیمی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) در راستای پرداخت زکات، تصریح کرد: زکات سبب افزایش مال می شود و فقر را در جامعه ریشه کن می کند.


وی ادامه داد: زکات جمع آوری شده در زمینه رسیدگی به مشکلات نیازمندان و مسائل فرهنگی و ساخت مسجد هزینه شده است.


این مسؤول با بیان اینکه زکات جمع آوری شده نسبت به سال گذشته رشد بیشتری داشته است، بیان داشت: امیدواریم که در سال جاری این رشد پرداخت زکات را بیشتر و همگی در ادای این فریضه الهی تلاش دو چندانی داشته باشیم.


قدیمی گفت: با پرداخت زکات فقیر و گرسنه ای باقی نمی ماند، از این رو برای تشویق مردم به پرداخت زکات باید برنامه داشت و همچنان در این کار استمرار داشته باشیم چرا که پرداخت زکات می تواند در ارتقای جامعه نیز تأثیر فراوانی داشته باشد.


مدیر کل کمیته امداد خمینی(ره) استان کردستان، در پایان اظهار داشت: روحانیان نقش مهمی را در جمع آوری زکات و معطوف کردن دل ها به سمت این فریضه را دارند و امیدواریم که همگی بتوانیم با ادای دستورات دینی به توفیقات الهی دست پیدا کنیم./857/پ202/ح

ارسال نظرات