۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۶۲۳۱۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان:

دشمن حضور مردم در صحنه را هدف قرار داده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به این که ارائه ایده و فکر فرهنگی ارزشمندتر از دادن کتیبه و پرچم است، گفت: انجام امور فرهنگی باید به روز و سریع انجام شود تا از دشمن عقب نباشیم.
حجت الاسلام سيد محمود فقيهي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید محمود فقیهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان، پیش ازظهر امروز در نشست هم اندیشی روحانیت شاغل دستگاه های اجرایی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اداره کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان و سپاه صاحب الزمان استان اصفهان در سالن کنفرانس آستان حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: حضور مردم در صحنه یکی از مواردی است که دشمن هدف قرار داده تا با ایجاد اختلاف بین مردم موجب حذف یکدیگر شوند و یا از حضور در صحنه غفلت‌کنند.

 

وی افزود: در مباحث فرهنگی باید مانند افرادی که در عراق، سوریه و یمن مبارزه می کنند، جنگید، از این رو مشاهده می شود که رهبر معظم انقلاب دغدغه فرهنگی بسیاری دارد و لازم است سریع حرکت کرد چرا که فرهنگ به سرعت متحول شود و ترفندهای فرهنگی دشمن هر روز شکل و شمایل جدید به خود می گیرد و از ابزار های متنوع استفاده می شود.

 

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به این که برخی معتقد هستند که تغییر و تحول فرهنگی به تدریج ایجاد می شود، این تصور را اشتباه خواند و افزود: مسؤولان فرهنگی باید فرهنگ سازی کنند و این فرهنگ سازی باید با سرعت انجام شود، چرا که نباید از دشمن عقب بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: انجام امور فرهنگی سخت تر از امور تدارکاتی است و امور فرهنگی در زمان طولانی تر به نتیجه می رسد، از این رو باید در هیأت مذهبی، اعتکاف و دیگر موارد امور فرهنگی اهتمام ویژه داشت.

 

به گفته وی، باید تهدیدات و فرصت های ایام خاص مانند نیمه شعبان بررسی شود که یکی از معضلات جشن نیمه شعبان صدای بلند آهنگ در خیابان ها است که برای مبارزه با آن می توان آهنگ های جایگزین مذهبی و شاد را در نظر گرفت.

 

وی با اشاره به این که در امور فرهنگی باید جهت دهی انجام شود، گفت: اگر بتوان در امور فرهنگی ایده و فکر ارائه شود و نظارت صورت گیرد، بسیار ارزشمند تر از دادن کتیبه و پرچم است.

 

وی تأکید کرد: باید الگوهای مناسب در امور فرهنگی ارائه شود و این کار باید با سرعت انجام شود تا در میدان پیشتاز بوده که اگر این کار انجام نشود شیپور و تبل در هیأت مذهبی به عنوان یک اصل قرار خواهد گرفت.

 

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به این که یکی از محورهای اولیه انقلاب حضور مردم در هیأت مذهبی است و نباید از آن غافل شد، گفت: آموزش رؤسای هیأت مذهبی باید به دقت و با روش های صحیح انجام شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: در سازمان تبلیغات جامعه هدف هیأت مذهبی و دانش آموزان است که در بحث دانش آموزان 10 هزار گفتمان صورت گرفته است تا با دعوت گروه های جهادی و متخصص بتوان آموزش مناسبی انجام داد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات