۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۶۲۶۹۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

فرهنگ ایثار و فداکاری رمز پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که حضرت ابوالفضل العباس(ع) در کربلا کلاس معرفت برای انسان ها گشوده است، بیان داشت: این شخصیت گرانقدر به عنوان آموزگار برجسته و کامل اخلاق است که در کنار سرور و سالار شهیدان به نحوی شایسته نقش آفرینی داشته است.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در مراسم اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت ابالفضل العباس(ع) با بیان این که در ماه گرانقدر شعبان قرار داریم که مناسبت های ارزشمندی در آن قرار دارد، گفت: باید بهره برداری شایسته ای از این ایام و مناسبت های آن داشته باشیم.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که حضرت ابالفضل العباس(ع) در کربلا کلاس معرفت برای انسان ها گشوده است، بیان داشت: این شخصیت گرانقدر به عنوان آموزگار برجسته و کامل اخلاق است که در کنار سرور و سالار شهیدان به نحوی شایسته نقش آفرینی داشته است.


وی با اشاره به این که حضرت ابالفضل العباس(ع) وفاداری ، غیرت و اصالت ارزشمندی در حماسه عاشورا از خود نشان داده است، افزود: ایشان با همتی والا در برابر دشمنان قرار گرفته و یار و یاور برای سرور و سالار شهیدان بوده است.


استاد حوزه علمیه مازندران، خاطرنشان کرد: عزت و شجاعت از ویژگی های ارزنده حضرت ابالفضل العباس(ع) است که تلاش گرانقدر ایشان در حماسه عاشورا برای همیشه تاریخ به یادگار می ماند.

 

حجت الاسلام جباری ادامه داد: حضرت ابالفضل العباس(ع) با تبعیت و ولایت مداری از حضرت امام حسین(ع) توانست صحنه های ارزشمندی از ولایت محوری را به نمایش گذاشته و با بصیرت والای خود گام بردارد.


امام جمعه چمستان با اشاره به سخنی از حضرت زین العابدین(ع)، تصریح کرد: خداوند منان چنان مقام و منزلت رفیع و والایی به حضرت ابالفضل العباس(ع) عطا می کند که همه شهدا در روز قیامت به او رشک برده و غبطه می خورند.


وی خاطرنشان کرد: بزرگان و علمای اهل معرفت بیان کردند یکی از منازل مهم عرفان منزل اخلاص است که می تواند انسان را به مقامات ارزنده و والایی برساند.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اخلاص سه درجه دارد که حضرت ابالفضل العباس(ع) همه آن ها را طی کرده است، گفت: این شخصیت گرانقدر انجام عمل خود را بدون چشم داشت و پاداشی انجام داده است./950/پ2020/ب1

ارسال نظرات