۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۲۶۲۸۰۸

دیدار اعضای ستاد کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی با آیت الله طبرسی

خبرگزاری رسا ـ اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی با آیت الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران دیدار کردند.
ميرقوام الدين مرعشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، امام جمعه دابو و دشت سر امروز در دیدار با آیت الله طبرسی،  نماینده ولی فقیه در مازندران که با حضور اعضای ستاد کنگره ملی میرقوام الدین مرعشی برگزارشد با اشاره به این که شهرستان آمل به عنوان نخستین خواستگاه حکومت علویان است، گفت: این شهرستان با وجود شخصیت های بزرگواری همچون ناصر الحق اطروش، میرحیدر آملی، شمس آل رسول و میرقوام الدین مرعشی سهم بسزایی در برقراری حکومت علویان درمازندران داشته است.


استاد حوزه و دانشگاه، افزود: زادگاه میرقوم الدین مرعشی در روستای مرزنگو دابودشت آمل است که برگزاری این کنگره سبب شناساندن بیشتر این شخصیت در میان جوانان و آحاد مردم می شود.


امام جمعه دابو و دشت سر تصریح کرد: این بزرگواران سبب عزت اسلام شدند و رسالتی که خداوند متعال به عنوان یک ودیعه الهی دراختیار آنها قرارداده شد توانستند اسلام را در طبرستان پایدار کنند.


حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: امروز هم بزرگانی همچون آیت الله جوادی و حسن زاده آملی تربیت یافتگان مکتبی هستند که امثال میرقوام الدین مرعشی ها بنا کردند که به عنوان ستارگان درخشان آسمان علم و فقاهت می درخشند.


وی با تاکید بر اهمیت برگزاری کنگره های شناساندن علما و بزرگان دینی، گفت: برگزاری چنین کنگره هایی می تواند به ما کمک کند که در گذشته چه بودیم و در حال حاضر چه هستیم که مسوؤلیت ما را در   قبال حفظ و حراست از کیان اسلامی مشخص می کند.


وی با اشاره به وجود امام زادگان متعدد در شهرستان آمل، گفت: امام زادگان عزیز متولیان امور هدایت و سفیران الهی بوده وهستند که باید از این بزرگواران بهره گیری شایسته ای صورت گیرد.


محمد محمدی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل نیز با بیان این که کنگره میر قوام الدین مرعشی همزمان با روز چهاردم آبان که به عنوان روز علویان و روز ملی مازندران نام گذاری شده در شهرستان آمل برگزار می شود، گفت: خوشبختانه مقدمات کار برگزاری کنگره آماده است که می طلبد همه مسؤولان استانی برای هرچه بهتر برگزار کردن آن کمک و یاری کنند.


وی افزود: میرقو الدین مرعشی نخستین از کسانی بودند که حکومت شیعه و اثنی عشری را در کشور ما شکل دادند.


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آمل تاکید کرد: برگزاری این کنگره به ما می فهماند که دارای چه هویتی هستیم و برای حفظ و نگهداری این هویت چه کارهای فرهنگی را انجام دهیم.


وی با بیان این که مازندران را به واسطه امام زاده عباس(ع) ساری، امام زاده عبدالله(ع) آمل، امام زاده ابراهیم (ع) آمل و امام زاده هاشم(ع) آمل می شناسند، گفت: اخیرا با تحرکاتی قصد الحاق این امام زاده به استان تهران دارند که همه باید همت کنیم و گرنه مازندران را یکی پس از دیگری تکه تکه خواهند کرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات