۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۲۶۳۷۷۲
عصر امروز صورت می گیرد؛

اجتماع مردم مشهد در اعتراض به زیاده خواهی های 1+5

خبرگزاری رسا ـ اجتماع بزرگ مردمی «اجازه نمی دهیم»، در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، اعتراض به زیاده خواهی های 1+5 در مذاکرات هسته ای و نیز حمایت از تیم مذاکره کننده، امروز در مشهد برگزار می شود.
اجتماع مردمي در اعتراض به زياده خواهي غرب

علی ناصری، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، از برگزاری تجمع بزرگ مردمی «اجازه نمی دهیم»، در اعتراض به زیاده خواهی های غرب در مذاکرات هسته ای خبر داد و گفت: این اجتماع مردمی در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، اعتراض به زیاده خواهی های 1+5 در مذاکرات هسته ای و نیز حمایت از تیم مذاکره کننده، از ساعت 17 پنج شنبه هفتم خرداد ماه در محل عرصه میدان شهدا برگزار خواهد شد.

 

وی تأکید کرد: تجمع روز پنج شنبه با هدف اعلام حمایت از اقتدار، امنیت و عزت کشور در برابر زیاده خواهی های غرب و نیز حمایت از بیانات صریح رهبر معظم انقلاب پیرامون بازرسی از مراکز نظامی و دسترسی به دانشمندان هسته ای است.

 

دبیر چامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی ضمن یادآوری تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر «همدلی و همزبانی دولت و ملت» به عنوان سیاست کلی سال جاری، افزود: متأسفانه برخلاف همزبانی مناسب دولت و ملت، همدلی به وضوح دیده نمی شود و باید توجه داشت که معنای همدلی، عدم انتقاد و سکوت نیست. 

 

ناصری با بیان این که دولت در جریان مذاکرات هسته ای به باور مردم اعتماد کند و شفافیت و صراحت بیان را در دستور کار خود قرار دهد، اضافه کرد: همدلی و همزبانی یک فرآیند دو طرفه است که باید از جانب دولت هم مورد تأکید قرار گیرد و دولت انتقاد را نوعی حمایت از خود بداند و در نتیجه آستانه تحمل سیاسیون در برابر انتقادات بالاتر باشد.

 

وی با اشاره به گمانه زنی های اخیر، پیرامون بازرسی های آژانس بین المللی انرژی اتمی از مراکز نظامی ایران و نیز مصاحبه با دانشمندان هسته ای کشور در قالب پذیرش پروتکل الحاقی، تصریح کرد: پذیرش پروتکل الحاقی به معنای بازرسی همه جانبه در هر زمان و از هر مکانی قابل قبول نخواهد بود.

 

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی با اشاره به نقش جنبش دانشجویی مشهد مقدس در برگزاری این اجتماع، گفت: جنبش دانشجویی وظیفه دارد در دانشگاه و جامعه روشنگری کند، از همین رو باید در مواقع حساس به میدان بیاید که در غیر این صورت شاهد رکود مجدد در جنبش دانشجویی خواهیم بود؛ تشکل های دانشجویی باید احساس وظیفه کنند تا بتوانند در این پیچ تاریخی، سرنوشت ساز شوند.

 

ناصری افزود: امور مربوط به مشارکت دانشجویان در این اجتماع عظیم مردمی را جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی عهده دار شده است که ورود آشکار در بزنگاه های سیاسی را وظیفه خود در اطاعت از ولی امر مسلمین جهان می داند.

 

وی یادآور شد: این اجتماع عظیم با حضور دکتر حسن عباسی، رائفی پور،سعید قاسمی و حاج احمد واعظی همراه خواهد بود./820/ت302/ب5 

 

ارسال نظرات