۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۶۴۰۶۹
امام جمعه مشهد مقدس:

پذیرش پروتکل الحاقی ضد قانون است/ زحمات تیم مذاکره کننده نادیده گرفته نشود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی گفت: پذیرش پروتکل الحاقی ضد قانون است و اگر قرار باشد در مورد آن تصمیمی گرفته شود، باید مجلس آن را تصویب کند.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد مقدس که در حرم مطهر و منور رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، گفت: غیرت جوانی که در 8 سال دفاع مقدس با تقدیم جان خود برای کشور عزت آفرید، در جوانان نسل سوم امروز هم وجود دارد و این گونه نیست که این جوان عزتی را که جوان گذشته به دست آورده، به خاطر پول جیبش از دست بدهد و این کشور را در مقابل زیاده خواهی دشمنان ذلیل کند.

 

زحمات مذاکره کنندگان هسته ای نادید گرفته نشود

وی با تصریح بر این که ما دولت ستیز نیستیم و با برنامه دولت هم مخالفت نداریم، اظهار کرد: قبل از روی کار آمدن دولت یازدهم، دشمنان به جریان اقتصادی ما تهاجم گسترده ای کردند، از همین رو این دولت برنامه ریزی کرد تا مسأله تحریم ها را که ابزار دشمن در جنگ اقتصادی است، از دست دشمن گرفته و آنها را خلع سلاح کند؛ از این رو با تغییر نوع مذاکرات هسته ای، ظرفیتی را ایجاد کردند تا دشمن تغییر رویه دهد و بر همین اساس کیفیت مذاکرات را تغییر دادند.

 

امام جمعه مشهد مقدس افزود: قبل از این دولت، مذاکرات بر محور اقتدار، ایستادگی بر سر اصول و عزت ما در توسعه فناوری هسته ای بود که دولت این طور محاسبه کرد که با تغییر رویه مذاکرات می توان تحریم ها را از دست دشمن گرفت.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: دیپلمات مانند سربازی است که در خاکریز با دشمن مواجه شده است، پس اگر برخی حرکات او از نظر ما ناپسند بود، زحماتش را نادید نمی گیریم، همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند «دیپلمات های ما زحمت می کشند، تلاش می کنند و عرق می ریزند»؛ اما مشکل ما با زیاده خواهی و ناپاکی دشمن است.

 

بر خلاف مفاد توافق نامه ژنو تحریم ها متوقف نشد

وی خاطرنشان کرد: از سال 92 و با قرارداد ژنو قرار شد تحریم ها متوقف شود، اما نه تنها متوقف نشد، که بیش تر هم شد؛ قرار بود مشکلات صنعت هوایی و دریایی برطرف شود اما طرف مقابل با کمال وقاحت می گویند هواپیما های ایرباس را مصادره می کنیم.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: آمریکا در کمپ دیوید اتاق جنگ با ما تشکیل داده است و مزدوران منطقه را جمع کرده تا جنگ نیابتی راه بیندازد و در مراحل پایانی مذاکره با ما بجنگد.

 

آیت الله علم الهدی افزود: دشمنان می گویند «دانشمندان شما مطالعات و تحقیقات ساخت بمب هسته ای را به دست آورده اند و ما باید مطمئن شویم که آنها دارای دانش و معلومات ساخت بمب نیستند، از همین رو باید لیست آنها را به ما بدهید تا با آنها مصاحبه کنیم»؛ در این جا این سوال وجود دارد که اگر دانشمند ما این دانش را داشت، در مرحله بعد چه می کنید؟ او را می کشید؟ همان طور که شهید شهریاری را که دانش غنی سازی 20 درصد داشت، با شیطانی ترین حرکات کشتید.

 

پذیرش پروتکل الحاقی ضد قانون است

وی با بیان این که سخنان طرف غربی، حرف هایی است که در قرون وسطی هم بین دیکتاتوران افسانه ای رسم نبود، اظهار داشت: این که طرف آمریکایی می گوید ما باید به وسیله حضور بازرسان به اطلاعات نظامی ایران دست یابیم، مسئله مذاکره هسته ای نیست، مسئله این است که بگویند شما بایستید تا دستان تان را بسته و گردن تان را بزنیم و نظام تان را براندازی کنیم.

 

امام جمعه مشهد مقدس در ادامه به موضوع پذیرش پروتکل الحاقی اشاره و خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در سال 84 مصوبه ای داشته که پذیرش پروتکل الحاقی را متوقف کرد و گفت هیچ حرکتی در راستای آن در کشور صورت نپذیرد؛ از همین رو پذیرش پروتکل الحاقی ضد قانون است و اگر قرار باشد در مورد آن تصمیمی گرفته شود، باید مجلس آن را تصویب کند.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: این درست نیست که در این موقعیت فقط رهبر انقلاب فریاد بزنند و بگویند ما نمی گذاریم از دانشمندان بازجویی شود و همه موضع گیری ها را ایشان داشته باشند و اگر فردا کار به مراحل حساس تر رسید، توپ را در زمین رهبری بیندازند؛ مگر این مردم مرده اند؟ مگر جریان دفاع مقدس دفن شده است؟ مگر احساسات عزت طلبانه این مردم از بین رفته است؟

 

وی افزود: آقایان از مراکز مدیریتی خود بخشنامه می کنند که آثار سوء تحریم ها را مشخص کنید؛ آثار سوء تحریم ها مهم تر است یا 250 هزار انسان که روی میدان مین و زیر آتش خاکستر شده اند؟

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه تأکید کرد: ما هم معتقدیم تحریم ها باید برداشته شود و با توافق هم موافقیم، در شرایطی که تحریم ها برداشته شود و مسئله جنگ اقتصادی در کشور از بین برود؛ اما با چه کیفیتی؟ عزیزان ما باید در جبهه مذاکرات به این نکته توجه کنند و قهرمانی هایی که در دفاع مقدس نشان داده شد، در این جا نشان دهند.

 

اسلام دین خشونت و جنگ طلبی نیست

آیت الله علم الهدی در خطبه اول نماز جمعه این هفته مشهد مقدس، همچون هفته های گذشته، در تشریح و تبیین سبک زندگی اسلامی به مسئله نظام رفتاری با بیگانگان اشاره و اظهار کرد: اسلام دین خشونت و جنگ طلبی نیست و ما بر مبنای عواط دینی و وابستگی اسلامی حق برخورد خشن با کسی را نداریم.

 

وی با اشاره به آیه 35 سوره مبارکه محمد، خاطرنشان کرد: ذات مقدس پروردگار در این آیه می فرماید سست نشوید اما جنگ هم نکنید؛ در عین قدرت، توانمندی و ایستادگی بر سر اصول، مردم و دشمنان را به صبر، صلح، سلامت و آشتی دعوت کنید؛ از همین رو اگر بنا شد رابطه را با دشمن استصلاح کنیم، به معنای تنازل و کوتاه آمدن از آرمان ها نیست.

 

اجتماع نیمه شعبان مشهد در حال تبدیل شدن به یک سنت فرهنگی است

امام جمعه مشهد مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری اجتماع عظیم منتظران در روز نیمه شعبان در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: از چند سال قبل در مشهد این معنا مرسوم است و خوشبختانه در حال تبدیل شدن به یک سنت فرهنگی است که صبح نیمه شعبان، دلدادگان بقیه الله از مناطق مختلف شهر در میدان شهدا اجتماع می کنند و برای عرض تبریک به محضر امام هشتم شرفیاب می شوند و سپس در مراسمی که در این مکان توسط نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی برگزار می شود، شرکت می کنند.

 

آیت الله علم الهدی در پایان در سخنانی به زبان عربی خطاب به زائران عرب زبان امام هشتم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، بر لزوم آگاهی نسبت به جنایات وحشیانه و شیطانی آل سعود در یمن تأکید کرد./820/پ202/ج

ارسال نظرات