۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
کد خبر: ۲۶۴۷۷۵
امام جمعه بابلسر:

بهره گیری از سیره اهل بیت جامعه را در مسیر تعالی قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابلسر بر ضرورت بهره گیری از سیره رفتاری و عملی ائمه اطهار(ع) در زندگی فردی و اجتماعی نسل جوان تأکید کرد و گفت: هر انسانی، انبیاء و اولیای الهی را الگوی خویش قرار دهد، به اوج رشد و تعالی می‌رسد.
امام جمعه بابلسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر، حجت الاسلام علی اکبر طلابیان، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جمع فرهیختگان جوان بابلسر با اشاره به جمعیت بالای جوان کشور گفت: در دنیا امروز ایران یک کشور جوان محسوب می شود و این برای هر کشور یک سرمایه بزرگ ملی محسوب می شود.

 

وی بر ضرورت ارائه الگویی مناسب به جوانان تاکید کرد و اظهار داشت: در اسلام الگوها شاخصه های بسیار مناسبی برای جوانان در جهت رشد و تعالی وجود دارد و به همین دلیل باید این مسائل برای قشر جوان ما تبیین شود.

 

امام جمعه بابلسر با تاکید بر مطالعه و شناخت سیره رفتاری و عملی ائمه اطهار(ع) برای الگوگیری مناسب خاطرنشان کرد: هر انسانی، انبیاء و اولیاء الهی را الگوی خویش قرار دهد، به اوج رشد و تعالی می‌رسد.

 

وی با تأکید بر لزوم بهره گیری از این فرصت ارزشمند و تعداد بالای جوانان در کشور ادامه داد: نیاز و آینده جوانان یک مسأله جدی است و با شعار نمی‌توان جوانان را به جایگاه اصلی خود رساند.

 

حجت الاسلام طلابیان با بیان این که جوانان موتور محرک کشور هستند، گفت: تداوم زندگی جوانان به ازدواج و کار مرتبط است و این مسأله یک مشکل جدی برای کشور محسوب می‌شود و به همین دلیل مسؤولان باید به صورت جهادی برای رفع این مشکلات وارد عمل شوند.

 

وی با انتقاد از اذعام دو سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان تاکید کرد: امروز که با گذشت چند سال از ادغام دو سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان و تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان شاهدیم که مسائل مختص به امور جوانان در این وزارتخانه کمرنگ شده است و امور این وزارتخانه معطوف به ورزش شود.

 

این استاد حوزه علمیه بر لزوم بازنگری به حوزه مدیریت امور جوانان در کشور تاکید و تصریح کرد: نیاز و آینده جوانان یک مسأله جدی است و با شعار نمی‌توان جوانان را به جایگاه اصلی خود رساند.

 

وی افزود: جوانان موتور محرک کشور هستند و می‌توانند آینده کشور را رقم بزنند و جای تأسف است که امروز شاهد افزایش بیکاری جوانان و مشکلات آنها در این حوزه هستیم.

 

حجت الاسلام طلابیان با انتقاد از بالا رفتن سن ازدواج در جوانان گفت: آسیب های شدید بالا رفتن سن ازدواج  و بی رغبتی برخی از جوانان برای ازدواج در آینده خود را نشان می دهد و در قالب مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود را نشان خواهد داد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات