۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۲۶۴۹۳۶

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ شورای خلیفه گری کل ارامنه آذربایجان‌شرقی در پیامی سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی(ره) را تسلیت گفت.
خليفه گريگور چيفتچيان، خليفه کل ارامنه آذربايجان شرقي اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسقف گریگور چیفتچیان، خلیفه کل ارامنه آذربایجان امروز در پیامی اظهار داشت: سالگرد عروج ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) را به حضور مقام معظم رهبری،‌ ریاست محترم جمهوری، مسؤولان محترم نظام جمهوری اسلامی ایران و کلیه هموطنان عزیز تسلیت عرض می‌نماییم.


در ادامه این پیام آمده است: بدان امید که با استعانت از رهنمودهای ارزشمند امام راحل و رهبری مقتدرانه رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، در راه خدمت به سرزمین افتخارآفرین و سربلند ایران گام برداریم.


جشن های نیمه شعبان در منطقه آزاد ارس برگزار می شود


ابراهیم نصیری، مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ویژه برنامه های جشن به مناسبت میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) در مساجد و حسینیه ها و پارک های منطقه آزاد ارس برگزار می شود.


وی با بیان این‌که این برنامه ها با حضور مردم و گردشگران منطقه ارس امشب در پارک کوهستان جلفا با هنرنمایی هنرمندان برجسته کشور و استان برگزار می شود، اظهار داشت: همچنین در شب میلاد امام زمان(عج) ویژه برنامه های "تمنای ظهور" با سخنرانی حجت الاسلام سیدمحمدی استاد حوزه و دانشگاه و در مسجد جلفا و نیز در سایر مساجد منطقه برگزار می شود.


نصیری اضافه کرد: در این برنامه ها که با محوریت محافل انس با قرآن در منطقه برگزار می شود گروه های مختلف تواشیح و قاریان و حافظان نوجوان و خردسال کشور به اجرای برنامه می پردازند.


وی از برگزاری برنامه بزرگداشت امام خمینی (ره) در منطقه خبر داد و افزود: به همین مناسبت برنامه هایی در مصلی وحدت هادیشهر در روز 12 خرداد و در مسجد جلفا روز 14 خرداد و نیز بزرگداشت مقام شهدای 15 خرداد در روز جمعه قبل از خطبه های نماز جمعه شهرستان با برنامه ریزی ستاد بزرگداشت مقام امام خمینی (ره) از جمله برگزار خواهد شد.


مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس ادامه داد: همچنین با مشارکت سازمان منطقه آزاد ارس و به همت ستاد شهرستانی، کاروان اعزامی منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا به مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) روز 12 خردادماه عازم حرم مطهر آن حضرت خواهد شد.


اجرای ویژه برنامه‌های 14 و 15 خرداد از سوی شهرداری تبریز


شهردار تبریز از تمهیدات گسترده شهرداری تبریز در آستانه بزرگداشت بیست‌و‌ششمین سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی، سالگرد قیام تاریخی 15 خرداد و میلاد مسعود امام عصر(عج) خبر داد و گفت: با توجه به تقارن سالگرد رویدادهای تاریخ‌ساز نیمه خرداد و نیمه شعبان، برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و خدماتی شهرداری تبریز، امسال با سبک‌و‌سیاق متفاوتی اجرا خواهد شد.


نجفی با بیان این‌که مجموعه برنامه‌های تدوین‌شده شهرداری تبریز، در راستای تبیین مفهوم و محتوای مشترک انقلاب اسلامی و مکتب انتظار، مورد توجه کمیته تزئین و فضاسازی ستاد برگزاری سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) خواهد بود، تصریح کرد: استفاده از بیانات و سروده‌های امام راحل در مورد امام عصر (عج) و  فلسفه انتظار در فضاسازی‌ شهری با طراحی‌های بدیع و متفاوت، از جمله اقداماتی است که شهروندان در روزهای آتی، شاهد اجرای آن در جای‌جای شهر خواهند بود.


وی از مشارکت شهرداری تبریز در برگزاری جشن بزرگ نیمه‌شعبان در محوطه مسجد کبود خبر داد و افزود: افزون بر این در برگزاری سایر مراسم‌های مرتبط با روزهای رحلت امام خمینی (ره)، سالگرد 15 خرداد و نیمه شعبان نیز، شهرداری در کنار هیأت‌ها و گروه‌های مختلف مردم نهاد مذهبی حضور خواهد داشت.


نجفی به مشارکت شهرداری در اعزام کاروان پیاده جهت شرکت در مراسم ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اشاره و خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در کنار اقدامات فرهنگی، با مشارکت در اعزام زائران حرم امام خمینی (ره)  و پذیرایی از شرکت‌کنندگان در مراسم‌های نیمه خرداد و نیمه‌شعبان، برنامه‌های ویژه‌ای را تقدیم شهروندان خواهد کرد.


حجت الاسلام صبری ستاره علمی روابط عمومی ایران انتخاب شد


جشنواره تجلیل از ستارگان روابط عمومی در سال 1394 از سوی دبیرخانه سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی در تهران محل تالار همایش‌های بین‌المللی اسناد و کتابخانه‌های ملی ایران و با حضور شخصیت‌های علمی و سیاسی برگزار شد.


جایزه ستاره علمی روابط عمومی ایران هر سال از سوی دبیرخانه سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ایران به یک نفر در ایران تعلق می‌گیرد و جایزه ستاره طلایی و ستاره علمی روابط عمومی ایران در سال 93 به مولف دایرةالمعارف روابط عمومی ایران استاد دکتر صبری تعلق گرفت.


همچنین در سال‌های گذشته این عنوان به باقر ساروخانی، علی‌اکبر فرهنگی، یونس شکرخواه، میرسعید قاضی، مهدی فرقانی و مهدی باقریان تعلق گرفته است. حمید صبری دارای آثار متعدد علمی و پژوهشی در عرصه ارتباطات رسانه و روابط عمومی، ایران شناسی، دین، آینده‌پژوهی و هنر بوده و آثار تالیفی استاد صبری قریب به 30 عنوان است.


گفتنی است، حجت الاسلام صبری ممتاز علمی کشور در سال 1384 شمسی بوده و چندین بار اساتید جهانی بین‌المللی همچون یحیی کمالی‌پور، حسام‌الدین بیان، حمید مولانا و محمد باقر ساروخانی و ... از وی تجلیل کرده‌اند./853/پ203/ب4

ارسال نظرات