۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۸
کد خبر: ۲۶۵۰۹۲
امام جمعه بابل:

منتظر واقعی باید خود را با سبک زندگی مهدوی تطبیق دهد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل به نظارت امام عصر بر اعمال شیعیان اشاره کرد و گفت: منتظر واقعی کسی است که خود را با الگوهای زندگی اسلامی و سبک زندگی مهدوی تطبیق بدهد و این مسأله ظهور امام زمان را نزدیکتر خواهد کرد.
امام جمعه بابل

حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل در  گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل با گرامیداشت نیمه شعبان و تبریک این عید بزرگ گفت: یکی از موضوعات مهم در عصر غیبت امام عصر (عج) مسأله معرفت نسبت به آن حضرت و آشنایی نسبت به همه اموری در پیرامون آن حضرت است.

 

وی با اشاره به وجود روایاتی در ارتباط با علل غیبت امام عصر(عج) تصریح کرد: گرچه در بعضی از روایات علت حقیقی غیبت آن حضرت از اسرار پروردگار متعال و غیبی از مقیبات است اما  ائمه اطهار به برخی از این روایات اشاراتی داشته اند.

 

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیاء و الزهرای بابل با بیان این که مسأله غیبت امام عصر(عج) یک امر پیچیده نیست، خاطرنشان کرد: مسأله غیبت در زندگی سایر حجت های الهی و انبیای عظام نیز دیده شده و  از جمله در زندگی حضرت موسی (ع) و حضرت یوسف (ع) و برخی دیگر از انبیای عظام دیگر نیز چنین  غیبتی رخ داده است.

 

وی ادامه داد: یکی از علل غیبت این است که اگر امام زمان(عج) در میان ما زندگی می کرد به مانند امامان معصومی که یکی پس از دیگری به شهادت رسیدند، ممکن است او نیز به شهادت برسد.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به یکی دیگر از دلایل غیبت امام عصر(عج) گفت: یکی دیگر از علل غیبت امام زمان(عج) مسأله عدم اطاعت از حکام خبیث معاصر خود است.

 

وی افزود: خدای متعال برای اینکه آزادگی و حریت کامل امام زمان(عج) را فراهم کند او را در پس پرده غیبت قرار داده است تا دست حکام خبیث به وجود مبارک ایشان پیدا نرسد.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی بابل با بیان این که بخشی از دلایل غیبت امام زمان(عج) مربوط به ایشان و بخشی دیگر مربوط به آحاد امت است، اذعان کرد: مهم ترین علت غیبت حضرت عج)  این است که خدای متعال برای اینکه شیعیان عصر امام زمان(عج) را در مقابل مسائل و مشکلات پیش روی آنها امتحان کند و آنها آمادگی لازم را بیابند.

 

وی ادامه داد: افزایش ایمان و باور به خداوند متعال با قوت و یقین در دل منتظران امام زمان می نشیند و ایمان، عمل، دین، تقوا و عملکرد شیعیان مورد امتحان قرار بگیرد.

 

حجت الاسلام روحانی شناسایی منتظران و سربازان حقیقی امام عصر(عج) را ماحصل فتنه های بعد از غیبت امام عصر(عج) دانست و اظهار داشت: به تدریج چهره های شاخص و افراد موفق که عاشقانه عشق امام زمان (عج) و انتظار آن حضرت(عج) از دل آنها می جوشد شناسایی می شوند و هنگام ظهور امام عصر(عج) همراه  آن حضرت خواهند بود.

 

وی افزود: مؤمنان عصر غیبت در  سایه حوادثی که بر آنها می گذرد آنچنان تربیت شده اند و نسبت به امام زمان خود معرفت پیدا کرده اند که یقین نسبت به امام زمان (عج) در دل آنها نشسته و ایمان آنها بیشتر از صحابه پیامبر گرامی اسلام است.

 

امام جمعه بابل با بیان این که ما خود را از دیدن امام زمان محروم کرده ایم، خاطرنشان کرد: افرادی که دل های خود را خالص به نور ایمان نمایند می توانند امام زمان را ببینند زیرا وجود امام عصر در میان ما حاضر  است.

 

وی به نظارت امام عصر بر اعمال شیعیان اشاره کرد و گفت: منتظر واقعی کسی است که خود را با الگوهای زندگی اسلامی و سبک زندگی مهدوی تطبیق بدهد و این مسأله  ظهور امام زمان را نزدیکتر خواهد کرد./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات