۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۲۶۵۱۵۳
امام جمعه موقت تهران:

در هر شرایطی نتیجه مقاومت، پیروزی است/حق همیشه غالب است به شرط آن که باطل در آن رخنه نکند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موحدی کرمانی با تمجید از تلاش های تیم مذاکره کننده هسته ای، دشمن را متجاوز و زورگو توصیف کرد و گفت: با این که حق، غالب است ولی اگر اجازه دهیم باطل رخنه کند، حق هم ضربه می خورد؛ همچنان که در جنگ احد، تنها به یک دستور پیامبر(ص) عمل نشد و همین دلیل کافی بود تا مسلمانان شکست بخورند.
آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی، خطیب جمعه موقت تهران شب گذشته در مسجد ولی عصر(عج) مشهد گفت: ظهور حضرت مهدی(عج) هنگامی اتفاق می افتد که مردم تشنه عدل هستند و به خاطر مقاومت مؤمنان، ظلم و استکبار تیغ خود را کاملا بیرون کشیده است. زمانی که ظلم مستکبران، فریاد عدالتخواهی مظلومان را به اوج رسانده باشد، همگان دست به دامن منجی عالم بشریت شوند و دیگر امیدی به مجامع بین المللی دروغین نداشته و از ادعاهای باطل آن ها خسته شده باشند،

 

وی افزود: مردم می دانند حقوق بشر و سایر این ادعاها، دروغی جز برای کسب منفعت بیشتر همان کشورهای ظالم نیست. 

 

آیت الله موحدی کرمانی به بیان اهمیت نقش علما و چهره های فرهنگی در عصر غیبت پرداخت و افزود: علما و بزرگان وظیفه دارند اسلام را دردنیا مطرح کنند. چهره ها و فعالان فرهنگی نیز وظیفه دارند برای مردم تبیین کنند تنها راه نجات بشر، اسلام است.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه به تبیین ارزش و اهمیت مقاومت به عنوان تنها راه نجات بشر پرداخت و گفت: اکنون مقطعی است که باید در مقابل ظلم ایستاد؛ مقاومت و ایستادگی کرد و انتهای این مقاومت از دو حال خارج نیست؛ یا کشته می شویم که در آن صورت شهید هستیم و رستگاری حقیقی را کسب کرده ایم و یا پیروز می شویم که در این صورت هم گامی به سوی ظهور حضرت بقیه الله الاعظم(ارواحنا له الفدا) پیموده و بازهم رستگار شده ایم؛ این همان وعده صادق الهی است که می فرماید: «فإن حِزب الله هُم الغالِبون».

 

وی اضافه کرد: آمریکا به عنوان قدرت اول جهان در جای جای دنیا در حال قدرت نمایی است؛ جالوت هم در دوران طالوت، سپاه قدرتمندی داشت اما این مسأله باعث سستی مؤمنان نشد و در انتها مؤمنان پیروز شدند.

 

آیت الله موحدی کرمانی ادامه داد: در دوران امام حسین(ع)، یزید هم دارای قدرت زیادی بود و ممالک پهناور اسلامی را اداره می کرد اما باز هم حسین بن علی(ع) دست از حق طلبی و ظلم ستیزی برنداشت و همان قیام عاشورا، یزید را سرنگون کرد؛ در همه دوران ها، تنها خردمندان آیه شریفه «کَم مِن فِئةٍ قَلیلة غُلبَت فِئة کثیره بإذن الله» را می فهمند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تمجید از تلاش ها و زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای، دشمن را متجاوز و زورگو توصیف و خاطرنشان کرد: در گذشته سرزمین اندلس، یکی از سرزمین های اساسی و آباد مسلمانان بود اما به خاطر مذاکره و تعامل با دشمن به کلی ازبین رفت.

 

وی یادآور شد: با این که حق، غالب است ولی اگر اجازه دهیم باطل رخنه کند، حق هم ضربه می خورد؛ همچنان که در جنگ احد، تنها به یک دستور پیامبر(ص) عمل نشد و همین دلیل کافی بود تا مسلمانان شکست بخورند بنابراین نباید مسؤولان آرام بخوابند و از مسائل کشور غفلت کنند./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات