۱۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۲۶۵۲۲۷
حجت الاسلام ماندگاری:

خانواده مهم ترین عامل آموزش و تربیت یاران امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ماندگاری با بیان این که امام زمان(عج) تنها در صورتی که نیروهای خاص آن حضرت آماده باشند، می آیند، گفت: این نیروها در خانواده تربیت می شوند و خانواده مهم ترین عامل آموزش و تربیت یاران امام زمان(عج) است.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه و دانشگاه در حاشیه مراسم تلبس طلاب و روحانیون سراسر کشور که صبح امروز در مجتمع فرهنگی ولایت برگزار شد، گفت: عمل، رفتار و احساسات و خانواده روحانیان و اطرافیان آن ها در تأثیر گزاری آنان بر مردم بسیار مهم است.

 

وی با بیان این که منجی عالم بشریت(عج) می آید تنها در صورتی که نیروی خاص آن حضرت آماده باشد،  تصریح کرد: این نیروها در خانواده ها تربیت می شوند و خانواده ها مهم ترین عامل آموزش و تربیت یاران امام زمان(عج) هستند.

 

حجت الاسلام ماندگاری، شخصیت،  تنظیم محبت، تنظیم ظاهر و باطن، تنظیم ارتباطات و تنظیم سرمایه را پنج عامل مؤثر در تربیت سربازان امام زمان(عج) عنوان و خاطرنشان کرد:  هر کدام از این عوامل ساعت ها کلاس و درس و بحث و گفت و گو نیاز دارد.

 

 این استاد حوزه و دانشگاه گفت: ظاهر و باطن روحانیان در خانواده باید با هم بخواند. تنظیم ارتباطات نیز در دو مقوله جای می گیرد؛ حقوق و تکلیف. حقی که شما به خانواده تان دارید و تکلیف آن ها است و یا حقی که آن ها بر گردن شما دارند و تکلیف شما است.

 

وی در باره عامل تنظیم سرمایه ها نیز اضافه کرد: مردم و روحانیان در خانواده ها یاد می گیرند سرمایه هایشان را تنظیم کنند./862/پ202/ب5

 

ارسال نظرات