۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۲۶۵۳۰۲
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

اقتدار امام خمینی نتیجه اخلاص ایشان بود

خبرگزاری رسا ـ مراسم رحلت بنیانگذارانقلاب اسلامی ایران در شب ۱۴ خرداد با حضور مردم، مسؤولان و زائران حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در آستان آن امامزاده واجب التعظیم برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان چهارشنبه شب در مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران در حرم مطهر حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در جمع زائران این امامزاده واجب التعظیم گفت: امام راحل به معنای واقعی به دیده بانی خدا، رسول خدا و مؤمن خدا اعتقاد داشت، از این رو ایشان یک انسان الهی و کامل و دریایی از اخلاص بود.

 

وی با اشاره به این که امام راحل در سال 42 که هیچ یاری نداشت مقابل استکبار جهانی ایستاد و فرمود، خدای من قدرت دارد و با تکیه بر خدا از هیچ کسی نمی ترسم، گفت: یک طلبه فیضیه به نام روح الله در برابر شاه و آمریکا ایستاد که تکیه ایشان بر اخلاص بود.

 

به گفته وی، امام راحل با تکیه بر خدا با اقتدار خواستار رفتن شاه از مملکت شد و انقلاب او تا امروز مانند موجب دریا به مسیر خود ادامه می دهد که این اقتدار نتیجه اخلاص ایشان است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که امیرمؤمنان(ع) می فرماید کسی که عبد، مطیع و فرمانبر خدا شود، کار او با مردم درست می شود، گفت: سیل مردم با یک اشاره امام راحل به جبهه می رفتند و امروز نیز این اطاعت از رهبر معظم انقلاب وجود دارد.

 

امام جمعه مشهد اردهال دلیل بسیاری از مشکلات زندگی های امروز را عدم ارتباط صحیح بین خود و خدا دانست و گفت: خدا به خاطر عمل و کردار خالص امام راحل، دنیا را تسلیم او کرد و توانست انقلابی عظیم در ایران اسلامی ایجاد کند.

 

امام راحل یک شخصیت کامل الهی و دریایی از اخلاص بود

استاد درس خارج حوزه علمیه گفت: امام زمان(عج) با ظهور خود عدل و داد را در دنیا گسترده خواهد کرد، از این رو در روایات آمده است به هر طرقی می خواهید عمل کند، اما بدانید که شما سه دیده بان دارید.

 

وی با اشاره به این که دیده بان اول خداوند است، گفت: امام راحل عالم را محضر خدا می دانست، یعنی در محضر خدا نباید گناه کرد و هر شخصی در هر منصبی اگر خود را در محضر خدا ببیند، دیگر مرتکب گناه نمی شود.

 

وی، دیده بان دوم انسان ها را رسول خد دانست و گفت: امام رضا(ع) می فرماید نامه اعمال ما به دست پیامبر اسلام(ص) می رسد و با خوب بودن اعمال، ایشان خوشحال می شود.

 

حجت الاسلام سلیمانی دیده بان سوم انسان ها را مؤمنان یاد کرد و گفت: امام صادق(ع) می فرماید مؤمن، امام هر زمان است و آن امام زمانی که جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد، حضرت مهدی(عج) است.

 

امام جمعه مشهد اردهال با اشاره به این که هر زمان نزد امام صادق از امام مهدی(عج) نام برده می شد، ایشان به قدری تعظیم می کرد که صورتش نزدیک زمین می شد، گفت: امام صادق(ع) می فرماید اگر من در زمان ظهور امام مهدی(عج) حضور داشته باشم، مانند یک غلام در رکابش خدمت می کنم.

 

 حضرت مهدی چشم امید همه پیامبران و مستضعفان عالم است

حجت الاسلام سلیمانی در ادامه با اشاره به این که امام زمان(عج) ناموس خلقت، منجی عالم بشریت و ذخیره هستی است، گفت: حضرت مهدی(عج) محق کننده آرزوی تمام پیامبران الهی است، چرا که همه پیامبران تبلیغ، ترویج و هدایت کردند اما هیچ کدام موفق به اجرای کامل عدالت نشدند.

 

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) به عنوان آقا، الگو و سرور پیامبران نیز بعد از تکمیل دین خدا، نتوانست آن را به سرانجام برساند و معاندان در زمان امیرمؤمنان(ع) زمینه حکومت برای ایشان را از بین بردند.

 

حجت الاسلام سلیمانی بزرگترین ویژگی امام علی(ع) را عدالت پیشگی دانست و گفت: دیگر امامان نیز نتوانستند عدالت را در زمان حکومت خود ایجاد کنند، از این رو یگانه شخصیتی که آرزوی تمام پیامبران و امامان را محقق خواهد کرد، امام زمان(عج) است.

 

امام جمعه مشهد اردهال با اشاره به این که حضرت مهدی(عج) چشم امید تمام پیامبران و مستضعفان عالم است، گفت: شخصیتی شاخص، ممتاز، صالح و مصدق الهی و سالم ترین انسان بشریت که پیامبر اسلام(ص) است، وعده داده که امام زمان(عج) ظهور خواهد کرد، حتی اگر نصف روز از عمر جهان باقی مانده باشد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات