۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۲۶۵۳۵۳
راه امام/آیت الله غروی:

پیروی از خط و اندیشه های حضرت امام در رهبر معظم انقلاب مشهود و محسوس است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شیوه مدیریتی رهبر معظم انقلاب پس از ارتحال حضرت امام گفت: رهبر معظم انقلاب همان خطوطی که امام ترسیم کرده بودند که شامل خط عزت، خط استقامت و مقاومت است را ادامه دادند از همین رو از صلابت و شکست ناپذیری برخوردار هستند.
آيت الله غروي

آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شاخصه های مکتب امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام ویژگی های خاصی داشتند، ویژگی های امام راحل از چیزهایی بوده که اولیای الهی بر آن تأکید داشتند.


وی افزود: این چنین نبوده که امام جدای از بزرگان دین مطلبی را آورده باشد، تفکر حضرت امام غیر از تفکر اولیای دین و ائمه طاهرین(ع) نبوده است؛ برخی از ویژگی ها در زندگی امام بروز و ظهور خاص داشت که برای همه محسوس است.

 

 حضرت امام با روحیه استکبار ستیزی مستکبران را تحقیر کرد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که یکی از ویژگی های مهم حضرت امام استکبار ستیزی بود، اظهار داشت: نمود خارجی استکبار قلدران و کسانی که قدرت مدار هستند و می خواهند بر اساس قدرت خود اهداف و کارهای خود را پیش ببرند تا بر گرده مردم سوار شوند و از آن ها برای منافع دنیوی خود استفاده کنند.


وی ادامه داد: در حیات اجتماعی حضرت امام استکبار ستیزی آشکار بود، ایشان در برابر حکومت مستکبر و مستبد شاهنشاهی و قدرت های شیطانی جهانی همانند آمریکا و اسرائیل ایستادگی می کردند و می فرمود انسان باید در مقابل مستکبران مقاومت کند و حالت انفعالی به خود را ندهد.


آیت الله غروی با بیان این که حضرت امام با روحیه استکبار ستیزی مستکبران را تحقیر می کرد، ابراز داشت: امام راحل قدرت مقاومت کشورهای مستکبر را از بین برد و هیمنه آنان را در هم شکست، و هموراه بر مسأله استکبار ستیزی تأکید داشت.


وی عنوان کرد: اگر کسی اصل استکبار ستیزی را زیر سؤال ببرد قابل قبول نیست اما گاهی تلقی ها نادرست است، گاهی که شرایط ایجاب می کند مبارزه به شکل دیگری باشد یا مصالح نظام اجازه ندهد که انسان موضع گیری خاصی داشته باشد تصور می شود که این افراد استکبارستیزی ندارد.

 

کسی که پیرو خط امام است نسبت به ظالمان نباید مودت داشته باشد
عضو شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: امام استکبار ستیزی داشتند و صدام نیز بدون شک فردی مستکبر بود و به کشور ما ظلم و تعدی غیر قابل بخششی داشت اما زمانی که شرایط به مقطعی می رسد که جنگ با صدام مصالح کلی نظام را مورد خطر قرار می دهد حضرت امام صلح را می پذیرد، پیامبر اسلام نیز صلح حدیبیه را انجام دادند که منشأ پیروزی مسلمانان به حساب می آید.


وی اضافه کرد: گاهی ما در تطبیق مسائل دچار اشتباه می شویم و از آن به عنوان ابزار استفاده می کنیم که باید توجه بیشتری داشته باشیم؛ کسی که پیرو خط امام است نسبت به ظالمان نباید مودت داشته باشد همانگونه که آن ها دشمن هستند انسان نیز باید نسبت به آنان دشمن باشد، البته در پاره ای از موارد نوع برخورد با دشمن متفاوت است که نباید از آن غفلت کرد و باید به آن توجه داشت.

 

 پیروی از خط و اندیشه های حضرت امام در رهبری رهبر معظم انقلاب مشهود و محسوس است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شیوه مدیریتی رهبر معظم انقلاب پس از ارتحال حضرت امام گفت: رهبر معظم انقلاب همان خطوطی که امام ترسیم کرده بودند که شامل خط عزت، خط استقامت
و مقاومت است ادامه دادند از همین رو از صلابت و شکست ناپذیری برخوردار هستند.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب سبب شد که نظام جمهوری اسلامی ایران همواره سربلندی و عزت خود را در برابر دشمنان حفظ کند، پیروی از خط و اندیشه های حضرت امام در رهبری رهبر معظم انقلاب مشهود و محسوس است.


آیت الله غروی در بخش دیگری از گفت وگو با رسا با اشاره به ترفندهای دشمن برای انزوای روحانیت و ترویج اندیشه سکولاریسم در جامعه اظهار داشت: نظام ما نظامی اسلامی است، از آن جایی که انقلاب برخاسته از مرجعیت است و اصولا اسلام دینی جامع بوده و نسبت به تمام امور انسان دستور دارد، روحانیت باید نقش خود را به صورت قوی و پر رنگ ایفا کند.


وی ادامه داد: روحانیت باید نقش نظارتی، تقویتی، انتقادی و هدایتگری خود را به خوبی انجام دهد، با توجه به این که تفکر سکولاریسم مورد قبول اسلام نیست و حکومت ما حکومتی دینی است علمای دین باید نقش بار خود را در صحنه های گوناگون جامعه ایفا کنند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات