۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۶۶۱۵۸
استاد حوزه علمیه زنجان:

خدمت به دیگران مورد تأکید دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه زنجان با اشاره به این که خدمت به هم نوع یکی از کارهای همیشگی اهل بیت(ع) و انبیا بود، گفت: خدمت به دیگران در دین اسلام یکی از اصول اساسی و بسیار گسترده است.
کمک به هم نوع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید ابوطالب علوی، استاد حوزه علمیه زنجان و معمر برتر استان، امروز در همایش بزرگ «هادیان نور» در زنجان، با اشاره به خدمات رسانی و خدمت به دیگران در دین اسلام گفت: موضوع خدمت رسانی در دین اسلام یکی از موضوعات گسترده و بسیار مهم است.

 

وی در ادامه افزود: چرا که خداوند متعال آسمان و زمین را برای خدمت رسانی آفریده است و حتی پیامبران الهی نیز خدمت رسانان بزرگی هستند که با تحمل رنج های فراوان این امر مهم را انجام دادند.

 

استاد حوزه علمیه زنجان در ادامه با بیان این که اگر علما نبودند احکام الهی باقی نبود تصریح کرد: خدمت علما نسبت به جامعه تألیف و تدریس و از بین بردن رنج های بسیاری از مردم است و برای این امر نیز علمای فراوانی متحمل سختی های شدیدی شدند مانند شهید اول و شهید ثانی، شهید محراب و در همین اواخر نیز امام خمینی(ره).

 

وی در ادامه با اشاره به ارزشمند بودن روحیه خدمت به دیگران و خدمت به هم نوع در انسان اظهار داشت: روحیه خدمت اگر در کسی پیدا شده و بروز پیدا کند یک افتخار برای او محسوب می شود که باید قدردان آن روحیه در خود بوده و در صدد افزایش این روحیه باشد.

 

معمر برتر استان در ادامه با اشاره به خاطراتی از خدمت امام خمینی(ره) به دوستان خویش خاطر نشان کرد: در خاطرات امام(ره) خدمت به دوستان بسیار به چشم می خورد؛ خاطراتی که دوستان و بزرگان و علما از حضور در محضر ایشان نقل کرده اند مانند زمانی که شب هنگام می رفتند یخ حوض می شکستند و برای هم حجره ای های خود آب برای وضوی نماز شب می آوردند.

 

این استاد حوزه علمیه زنجان در ادامه با اشاره به خدمات ارزشمند امام(ره) افزود: یکی از بزرگ ترین خدمات امام خمینی(ره) به این مملکت و به این مردم این بود که در جای جای سخنان و صحبت های خود مقام معظم رهبری را برای زعامت بعد از خود معرفی کرده و برگزیده اند.

 

وی در پایان تصریح کرد: یکی دیگر از بزرگ ترین خدمات امام(ره) به این مردم همین انقلاب عظیم اسلامی است که عزت را دوباره به این کشور و اسلام بازگرداندند و امروز می بینیم که از جای جای دنیا مردم برای معالجات پزشکی در ایران حضور پیدا می کنند در حالی که قبل از انقلاب این قضیه معکوس بود و ما بیماران فراوانی را برای مداوا به کشورهای اروپایی اعزام می کردیم./949/پ202/ب4

ارسال نظرات