۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
کد خبر: ۲۶۶۵۱۴
کارشناس دینی:

دولت با توجه صِرف به کدخدا، از تعامل با سایر کشورها بازمانده است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی گفت: با گذشت دو سال از عمر دولت یازدهم، دستاوردی از این دولت در سیاست خارجی شاهد نبوده ایم و آنها تمام تلاش خود را در مذاکرات هسته ای گذاشته و از تعامل با سایر کشورها بازمانده اند.
حجت الاسلام جواد اسماعيلي

حجت الاسلام جواد اسماعیلی، کارشناس دینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که تمام حیثیت دولت به مذاکرات بسته است، گفت: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد حیثیت دولت به باد رفته و اگر به نتیجه برسد اعلام پیروزی قطعی خواهد کرد.

 

وی افزود: مذاکرات قطعا به نتیجه نمی رسد، چرا که 5+1 درخواست هایی دارد که تیم مذاکره کننده از نظر ملت، قانون اساسی و رهبری، حق دادن آن امتیازات را ندارد و آنها هم تا به خواسته های خود نرسند، توافق را امضا نخواهند کرد، از این رو می توان گفت که مذاکرات مطلقا به نتیجه نخواهد رسید.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به این که تیم مذاکره کننده می داند که مذاکرات به نتیجه نمی رسد، چرا که در مصاحبه های خود به سخت بودن راه و دعوا بر سر ریزه کاری ها اشاره می کنند، گفت: یکی از مواردی که تیم مذاکره کننده به عنوان ریزه کاری مذاکرات یاد می کند، بازرسی از مراکز نظامی ایران و بازجویی از دانشمندان هسته ای است.

 

این کارشناس دینی با اشاره به این که دشمن درخواست مذاکره با فریدون عباسی که یک دانشمند هسته ای است را کرده، گفت: بازجویی از سرداران نظام به معنای اطلاع پیدا کردن از سیستم دفاعی نظام است، از این رو رهبری و ملت اجازه چنین گستاخی را به دشمن نمی هند.

 

به گفته وی، با گذشت دو سال از عمر دولت یازدهم، دستاوردی از این دولت در سیاست خارجی شاهد نبوده ایم و آنها تمام تلاش خود را در مذاکرات هسته ای گذاشته اند، و از تعامل با سایر کشورها بازمانده اند.

 

مشکل دشمن با اسلامیت ایران است

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب فرمود به مذاکرات خوشبین نیستم، ابراز کرد: مسؤول تیم مذاکره کننده ایرانی در مباحث مجلس بعد از اعتراض نماینده به او گفت که اگر رهبری بگوید نروید، ما نمی رویم، چرا که آنها به دنبال این هستند تا عدم موفقیت در مذاکرات را به دوش رهبری بیندازند.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب با هوشیاری مذاکره با 5+1 را منع نمی کند، تأکید کرد: از آنجایی که مذاکرات به نتیجه نمی رسد، ملت ایران باید با وجود شرایط تحریم و توجه به توان داخلی به مسیر خود ادامه دهد.

 

وی آمریکا را فروشنده عمده تسلیحات نظامی به کشورهای متعدد دانست و گفت: آمریکا به هیچ کشوری کمک خیرخواهانه نکرده است، از این رو رهبر معظم انقلاب فرمود دشمن با اسلامیت ایران مخالف است و اگر تمام هسته ای ایران را هم در اختیار آنها قرار دهیم، مشکل شان حل نمی شود.

 

این کارشناس دینی افزود: با به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای، حیثیت دو سال فعالیت وزارت خارجه ایران زیر سؤال خواهد رفت./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات