۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۲۶۷۱۱۳

تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان اوقاف و امور خیریه کرمانشاه

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در نشست خبری به تشریح برنامه های اوقاف و امور خیریه در ایام ماه مبارک رمضان پرداخت.
برنامه هاي ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید محمد باقر حسینی اراکی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، صبح امروز در نشست خبری پیرامون تشریح برنامه های طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان سال جاری، عنوان داشت: برنامه های نشاط معنوی شامل اعزام مبلغان به مناطق محروم، آماده سازی فضا و... است.


وی افزود: در طرح نشاط معنوی کلاس های اخلاقی و تفریحی برای دانش آموزان برنامه ریزی شده که از اهم آن ها می توان به برنامه انس با شهدا، اردوهای تفریحی و فرهنگی مجزا برای خواهران و برادران، برگزاری آزمون برای دانش آموزان، کلاس های روخوانی و روانخوانی برای دانش آموزان ابتدایی، متوسطه و دبیرستان، اجرای مسابقات فرهنگی و... اشاره کرد.


حجت الاسلام حسینی اراکی در تشریح برنامه های طرح ضیافت الهی، خاطر نشان کرد: طلاب اعزامی از قم در این برنامه ها حضور می یابند و در کنار آن ها 9 طلبه بومی نیز در بقاع متبرکه حضور فعال دارند.


وی در ادامه به برخی از برنامه های این طرح اشاره و تصریح کرد: برگزاری نمازهای جماعت، خیمه های معرفت، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، سخنرانی روزانه مبلغان پس از نماز ظهر و عصر، برگزاری مراسم ویژه شب های قدر و همچنین برپایی نمایشگاه های فرهنگی، در این طرح به اجرا در می آید.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به انجام هماهنگی های لازم جهت اجرای طرح ها در شهرستان های استان، افزود: در شهرستان ها نیز کلاس های تفسیر از سوی ائمه جمعه برگزار می شود، همچنین ترتیل و جزء خوانی در بقاع متبرکه از یک ساعت قبل از اذان مغرب آغاز می شود و محافل انس با قرآن نیز با حضور قاریان مطرح، تدارک دیده شده است.


وی با توجه به اجرای مراسمات ویژه در بقاع متبرکه، عنوان داشت: در بقعه متبرکه امامزاده باقر در بیستون و امامزاده احمد در سنقر نیز مراسم سخنرانی ویژه هفته قدس برگزار می شود و همچنین اجرای طرح اطعام با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره اوقاف و امور خیریه به مدت 30 شب در بقاع متبرکه انجام می شود و در پایان غبار روبی مجدد مساجد نیز انجام خواهد شد.


این مسؤول از برگزاری مسابقات فرهنگی روزانه خبر داد و گفت: سؤال این مسابقات از دعای روزانه ماه مبارک رمضان مطرح می شود و همچنین به افرادی که بتوانند در روز یک سوره را حفظ کنند جوایزی اهدا خواهد شد.


وی در پایان ابراز کرد: مردم ایران مشتاق حضور در فضاهای معنوی هستند و ایام ماه مبارک رمضان و فضای بقاع متبرکه و امامزاده ها این فرصت را فراهم می کند، اعزام مبلغ نیز در سال های گذشته با استقبال خوبی از سوی مردم همراه بود و این امر سبب شد تعداد مبلغان افزایش یافته و از 300 به 900 نفر برسد./857/پ202/ب4

ارسال نظرات