۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۶۷۸۴۰
استاد حوزه علمیه:

مقاومت راه نجات مسلمانان از تیغ جلادان و مستکبران است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به این‌که امروز مسلمان در کشورهای مختلف زیر تیغ جلادان و مستکبران عالم هستند، گفت: ولی وعده الهی است که با صبر، مقاومت و پایمردی این مظلومان حاکمان زمین خواهند شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمرتضي صالحي خوانساري،

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از  روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری سه شنبه شب در جمع نمازگزاران مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه خداوند در قرآن کریم مستضعفین را حاکمان روی زمین معرفی کرده است، اظهار کرد: امروز مسلمان در کشورهای مختلف زیر تیغ جلادان و مستکبران عالم هستند ولی وعده الهی است که با صبر، مقاومت و پایمردی این مظلومان حاکمان زمین خواهند شد.


وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) که هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است، بیان کرد: تمام رفتار و کارهای ما باید به گونه‌ای باشد که به واسطه آن امام زمانمان را بشناسیم تا مسلمان از دنیا برویم.

 

استاد حوزه علمیه با طرح این سوال که در زمان غیبت در حوادثی که در جهان پیش میآید به چه کسی مراجعه کنیم، ابراز کرد: حضرت فرمودند در این شرایط به کسانی مراجعه کنید که سخن، سنت و فرهنگ ما را می‌دانند و این افراد علما و فقهای دین هستند که مجموع آن ولایت فقیه می‌باشد.


صالحی خوانساری همچنین بر پرداخت وجوهات شرعی به ویژه خمس در زمان غیبت تاکید کرد و گفت: اگر کسی وجوهات شرعی ندهد خیانت کرده و آتش خورده است. اگر کسی خمسش را به مصارف غیر شرعی برساند آتش خورده است. خمس باید صرف مصالح دینی و دنیایی شیعه شود تا امر ظهور حضرت محقق شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که امام زمان غایب چه فایده‌ای برای جامعه دارد، اظهار کرد: حضرت می‌فرمایند مثل من در زمان غیبت مانند آفتاب پشت ابر است. آفتاب عالم تاب حتی اگر پشت ابر باشد به ما نفع می رساند. همان طوری که آفتاب برای همیشه پشت ابر نمی ماند عزیز عالم نیز برای همیشه در پس پرده ابر نمی ماند و روزی چشمانمان به جمال ایشان خواهد افتاد.


استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ماه رمضان برکت، رحمت و مغفرت را با خودش به همراه می آورد، خاطرنشان کرد: هر چه برای دنیا و آخرت نیاز داریم در این سه کلمه است که استفاده از آن نیازمند توفیق، زمینه و آمادگی است و دوری از گناهان مهمترین عامل برای درک فیوضات این ماه مبارک است./1323/د101/ف

ارسال نظرات