۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۶۸۲۲۶
آیت‌الله موحدی کرمانی با تقدیر از حضور گسترده مردم در تشییع شهدا:

ملت ایران فرزند رمضان و محرم است و با تمام قدرت در برابر ظالم می‌ایستد/ بازرسی های مدیریت شده چه معنایی دارد

خبرگزاری رسا – امام جمعه موقت تهران با تقدیر از مردم شریف ایران در تشییع باشکوه 270 شهید غواص، گفت:‌ این تشییع باشکوه دو پیام داشت؛ پیام مردم که به مبانی انقلاب معتقد و پایبند هستند و پیام شهدا که در این کشور انسان‌های فراوانی آماده‌اند جان خود و تمام زندگی و هستی خود را در راه انقلاب تقدیم خدا کنند.
آيت الله موحدي کرماني آيت الله موحدي کرماني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در سال 94 در دانشگاه تهران، با تقدیر از مردم شریف ایران در تشییع باشکوه و مجلل از 270 شهید غواص و عملکرد رسانه ملی و دیگر رسانه ها در انعکاس مناسب آن، گفت: این تشییع باشکوه دو پیام داشت.
 
امام جمعه موقت تهران افزود: نخستین پیام آن بود که مردم به مبانی انقلاب معتقد و پایبند هستند و از شهدا تجلیل می‌کنند و به مقام شهید و روح بلند شهدا ارادت و اخلاص دارند و دیگر پیام شهدا که در این کشور انسان‌های فراوانی آماده‌اند جان خود و تمام زندگی و هستی خود را در راه انقلاب تقدیم خدا کنند.
 
وی با بیان این‌که ملت ایران چه ارزشمند به این عزیزانی که در جریان غواصی و پس از آن‌که اسیر دست دشمن شدند، با کمال علم، تحمل سختی‌ها و دشواری‌ها راه شهادت را در پیش گرفتند، ابراز ارادت و وفا کردند، گفت: جوانان ارزنده‌ای در این کشور بودند، هستند و خواهند بود و مادامی که چنین عزیزانی هستند انقلاب ما آسیبی نخواهد دید.
 
ملت ایران بر رفع تحریم ظالمانه پافشاری دارد
آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه از مصوبه مجلس شورای اسلامی در زمینه توافق هسته‌ای نیز تشکر کرد و با تذکر به مسؤولان مبنی بر پایبند بودن به هفت اصل مهم از اصول امام راحل که توسط مقام معظم رهبری در مرقد امام به زیبایی تبیین شد، گفت: قرآن می‌فرماید ما یاران اسلام را از طریق رعب و وحشت انداختن در دل دشمنان یاری می‌کنیم.
 
وی اظهار داشت: در درگیری‌هایی که مستضعفان با مستکبران دارند که در ایران نیز در زمان شاه اتفاق افتاد، هر کدام از مستضعفان و شاه در صدد بودند یکدیگر را بترساند، شاه دست به کشتار مردم می‌زد و می‌خواست از طریق این کشتارها مردم را بترساند که به قیامشان ادامه ندهند، اما مردم نترسیدند و عکس آن با مقاومت خود شاه را ترساندند.
 
امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد:‌ هیأت مذاکره کنندگان ایرانی در طول مذاکرات به طرف مقابل به ویژه آمریکا بفهمانند که مردم ایران بر رفع تحریم ظالمانه پافشاری دارند اما این پافشاری برای آن است که دین آنها می‌گوید در مقابل ظلم و ظالم بایستید؛ این تحریم ظالمانه است و فرهنگ اسلامی مقابله با ظالم را واجب دانسته است. ما نه ظالم هستیم و نه ظلم‌پذیر.
 
ایران فرزند رمضان و محرم است و با تمام قدرت در برابر ظالم می‌ایستد
وی با بیان این‌که مسأله تحریم و اسرار بر رفع تحریم برای آن است که تحریم را ظالمانه می‌دانیم، تصریح کرد: دشمن بداند و به دشمن بفهمانید که ایران با اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان داخلی روی پای خود ایستاده و تحریم‌ها گرچه مشکل ایجاد کرده اما ایران را برخلاف تصور دشمن فلج نکرده است.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی با تأکید بر این‌که ایران فرزند رمضان و محرم است و با کمال قدرت در برابر ظالمان می‌ایستد، اظهار داشت: هیأت ایرانی در این صورت با پشتوانه قوی مردمی مذاکره می‌کند، مذاکره میدان رزم است، رزمنده با رجز کوبنده دل طرف دشمن را خالی می‌کند، قدرت‌نمایی می‌کند و دل دشمن را می‌لرزاند.
 
وی گفت: شکی نیست که آمریکا به توافق بیش از ایران نیاز دارد، اما وقتی مقاومت مردم ایران را درک کرد و فهمید که مردم در امر اقتصاد روی پای خود ایستاده‌اند، اگرتحریم‌ها را هم افزایش دهد، باز این ملت براساس اقتصاد مقاومتی، خود را اداره می‌کند و می‌ایستد، اندک اندک به خواسته‌های هیأت ایرانی تن درمی‌دهد.
 
تعبیر بازرسی‌های مدیریت شده به چه معنا است
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که آمریکا باید بفهمد که ایران کشوری قوی است و در برابر تهدیدها سر فرود نخواهد آورد، ابراز کرد:‌ آمریکا اگر به فکر غلط خود تصور کند ایران با تحریم‌ها فلج شده و برای تسلیم نمودن هیأت ایرانی باید تحریم‌ها را بیشتر کند و به زیاده‌خواهی خود توسعه دهد، دیگر چنین فکری نخواهد کرد.
 
وی با اشاره به سخنان قاطعانه مقام معظم رهبری در این‌که هرگز اجازه بازدید از مراکز نظامی و امنیتی و مصاحبه با نخبگان و دانشمندان هسته‌ای را به بازرسان نخواهند داد، پرسید: تعبیر این‌که بازرسی‌ها مدیریت شده انجام می‌گیرد، چیست؟ آیا می‌شود افرادی بیایند و از مراکز نظامی و امنیتی ایران بازدید کنند و چشم و فهم و درکشان به طور کلی بسته شود.
 
آیت‌الله موحدی کرمانی در ادامه پرسش خود، گفت: آیا بازرسی‌ مدیریت شده امکان تحقق دارد که بازرسان هیچ اطلاعی از اسرار نظامی ما به دست نیاورند، این حداقل برای من مبهم است، سفارش می‌کنم به تأکید مقام معظم رهبری را که فرمود به هیچ وجه اجازه نمی‌دهم بازرسان از مراکز نظامی و امنیتی بازدید کنند کاملا توجه شود و عمل گردد.
 
سفر حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق به ایران و تحکیم روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق و توصیه به کشورهای اسلامی برای استحکام پیوندشان در برابر دشمن، حادثه یمن و مقاومت و ایستادگی مردم این کشور در زیر موشک‌ها و بمباران‌های عربستان و خواندن سعودی‌ها به عنوان مظهر شرارت و پستی از دیگر سخنان امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بود.
 
وی در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران نیز با اشاره به برخی بدحجابی‌ها در کشور، نسبت به خطر تکرار جریان آندلس هشدار داد و گفت:‌ مبادا آمریکایی که با دست قدرتمند امام و مردم از این کشور دور انداخته و از در رانده شد با توطئه‌های دیگری از پنجره برگردد و سلطه آمریکا باز در این کشور حاکم گردد./920/پ201/ج
ارسال نظرات