۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۶۸۴۳۱
حجت‌الاسلام رفیعی:

بی‌توجهی به تربیت جنسی ریشه انحرافات در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی جامعةالمصطفی العالمیه ریشه بسیاری از انحرافات اجتماعی را بی‌توجهی به تربیت جنسی دختران و پسران عنوان کرد و از سوره مبارکه نور به عنوان منشور حجاب، عفاف و غیرتمندی نام برد که از ابتلا به انحراف جنسی در جامعه جلوگیری می‌کند.
حجت الاسلام ناصر رفيعي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی، سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) پس از نماز ظهر و عصر در شبستان امام خمینی حرم مطهر حضرت معصومه(س) بابیان این‌که متأسفانه ما نسبت به تربیت جنسی فرزندان خود بی‌توجه هستیم، گفت: ریشه بسیاری از انحرافات اجتماعی، بی‌توجهی به تربیت جنسی دختران و پسران است.

 

وی با اشاره به این‌که سوره نور منشور حجاب، عفاف و غیرتمندی بوده و از ابتلا به انحرافات جنسی در جامعه جلوگیری می‌کند، افزود: در اسلام برای جرم‌هایی که رخ می‌دهد دو نوع مجازات تعیین‌شده یکی حد و دیگری تعزیرات است که توسط فقیه و امام معصوم در جامعه اجرا می‌شود و اجرای حدود به دست معصوم بوده و در دوران غیبت هم بر عهده نایب عام است.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به این‌که حد چیزی است که مجازاتش معین بوده(مانند زنا که صد ضربه و شرب خمر که 80 ضربه شلاق دارد) گفت: حدود شش مورد هستند که مجازاتش توسط شرع مشخص‌شده و زنا، لواطٰ غضب، شرب خمر، سرقت و راهزنی یا همان قطع طریق این حدود الهی را تشکیل می‌دهند.

 

حجت‌الاسلام‌ رفیعی تصریح کرد: تعزیر چیزی که مجازات در شرع مشخص نبوده و اختیارش با قاضی است و از حدود کمتر بوده و مجازات آن توسط قاضی مشخص می‌شود.

 

وی ادامه داد: در آیه دوم سوره نور آمده است که اگر کسی مرتکب به زنا شد و مجرد بود و زنای او ثابت شد صد ضربه شلاق می‌خورد و همچنین خطاب به کسی که حد را جاری می‌کند تأکید شده در اجرای حد دل سوزی و مهربانی به خرج ندهد چون حد فرمان خداوند بوده و انسان زناکار به این خاطر که حرمت خانواده و ازدواج را از بین برده و موجب تولد نسل ناپاک شده مستحق مجازات سخت است.

 

استاد حوزه علمیه قم اجرای حدود در معرض دید عموم برای عبرت‌آموزی و دوری از این کار را از دیگر خواسته‌های سوره نور در خصوص مجازات زناکار دانست و اظهار داشت: این کار جامعه را از ولنگاری و شهوت‌رانی دور می‌کند.

 

حجت‌الاسلام‌ رفیعی با بیان این‌که اگر زنا در جامعه زیاد شود خطرات و زحمت زیادی برای فرد داشته و امنیت اجتماعی را از بین می‌برد، گفت: حضرت رسول(ص) به حضرت امیر(ع) فرمودند اگر در جامعه زنا ایجاد شود شش اثر منفی دارد که سه تا در دنیا و سه تا در آخرت دامن‌گیر انسان می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که سه بلای دنیوی زنا طبق رهنمود حضرت رسول(ص) عبارت‌اند آبروی انسان می‌رود، عمرها کوتاه می‌شود و رزق جامعه‌ای که دست به فحشا بزند از بین می‌رود، ادامه داد: حسابرسی سخت در قیامت، غضبناک ملاقات کردن خداوند و عذاب ابدی در صورت عدم توبه زناکار از پیامدهای اخروی زنا برای انسان است.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) بابیان این‌که حضرت امیر(ع) می‌فرماید اگر جامعه‌ای مبتلا به دو بیماری یعنی ربا و زنا شوند مردم با دست خود عذاب را قبل از قیامت بر خود نازل می‌کنند، اظهار کرد: ما چند روش تربیتی داریم که تربیت دینی(متدین بودن)، تربیت اخلاقی(امانت‌دار بودن)، تربیت جسمی(رسیدگی به قد و وزن)، تربیت اجتماعی(بچه را در جامعه ببریم و بتواند خوب سخن بگوید) است که به این نوع تربیت‌ها در جامعه توجه شده اما تربیت جنسی در جامعه مورد غفلت واقع‌شده و همین موضوع زمینه‌ساز افزایش فساد در جامعه شده است.

 

حجت‌الاسلام‌ رفیعی ادامه داد: اگر تربیت جنسی در جامعه صورت نگیرد نتیجه‌اش گناهان، روابط نامشروع، فیلم‌های مبتذل و انحراف جنسی می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که دین راهکارهای مختلفی را برای تربیت جنسی و مقابله با انحرافات جنسی ارائه می‌دهد، افزود: مدیریت اعضا اولین توصیه دین برای پرهیز از انحراف جنسی بوده و حضرت موسی(ع) در این زمینه به یاران خود می‌فرمود زنا نکنید درحالی‌که حضرت عیسی(ع) به یاران خود می‌فرمود اصلاً فکر زنا نکنید و حضرت امیر(ع) هم می‌فرمود کسی زنا نمی‌کند مگر با نگاه یعنی اگر چشم، گوش، زبان و فکر کنترل شود ریشه‌های گناه در جامعه از بین می‌رود.

 

سخنران حرم حضرت معصومه(س) بابیان این‌که انسان نباید به هوای نفس خود اجازه سلطنت بدهد، افزود: حضرت موسی(ع) نمونه کسانی است که در برخورد با دختران موسی نگاه خود را کنترل کرد و اضافه بر رعایت ادب و شرم و حیا امانت‌داری به خرج داد و چون از پشت سر به نامحرم نگاه نکند باوجود این‌که راه را بلد نبود به دختران شعیب گفت شما پشت سر من حرکت کنید و به دنبال من بیایید چون نمی‌خواست از پشت به بدن نامحرم نگاه کند.

  

وی پرهیز زنان از خودآرایی و تشبه مردان به زنان و زنان به مردان را از دیگر راهکارهای مقابله با انحرافات جنسی عنوان کرد و گفت: امام علی(ع) فرمودند که خدا در یکجایی عده‌ای را لعنت می‌کند و فرشتگان هم آمین می‌گویند و آن عده مردانی هستند که به شکل زنان ابرو برمی‌دارند و خود را شکل زنان کرده و خود را بر سایر مردان عرضه کرده و زنانی هستند که به شکل مردان لباس پوشیده و رفتاری مردانه دارند.

 

حجت‌الاسلام‌ رفیعی توجه به آسیب‌های روابط جنسی مانند آبروریزی، کوتاه شدن عمر و محرومیت از لذت عبادت را از دیگر راهکارهای مقابله با انحراف جنسی عنوان کرد و افزود: پرهیز از گناه موجب عنایت و کرامت در زندگی انسان می‌شود.

 

وی آخرین راهکار تربیت جنسی را کنترل رفتارهای جنسی عنوان کرد و ادامه داد: باید سعی کنیم در محیط خانه ماهواره نیاوریم و با برنامه‌های ماهواره و رسانه ملی قبح روابط زن و مرد نامحرم را باهم از بین نبریم.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه(س) یادآور شد: سوره نور رفتار زن را عامل انحراف جنسی جامعه می‌داند و بیان می‌کند بی‌حجابی زن بیشتر مردها را به حرام می‌کشد و در زنا این زن است که با رفتار نامناسب خود آغازگر زنا و تحریک‌کننده مرد است./921/پ201/ی

ارسال نظرات