۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۲۶۹۴۱۰
استاد حوزه علمیه:

برخی با بهانه‌های واهی به دنبال حذف شعار «مرگ بر آمریکا» هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام اصغری حسامیه گفت: رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که ما با ملت آمریکا مشکلی نداریم و مشکل ما با سیاست‌های دولت و حکومت آمریکاست این حکومت ناعادلانه حتی سیاه‌پوستان کشور خود را به راحتی می‌کُشد.
مرگ بر آمريکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه، استاد حوزه و دانشگاه، امشب در جلسه تفسیر جزء ششم قرآن کریم که در مسجد المهدی زاهدان برگزار شد، گفت: نخستین آیه این جزء که آیه 148 سوره مبارکه نساء است، بدگویی را سرزنش می‌کند.

 

وی ادامه داد: خداوند پس از اینکه می‌فرماید بدگویی نکنید یک استثناء می‌آورد، امام حسین(ع) به یزید با عنوان انسان فرومایه پسر فرومایه یاد می‌کردند؛ زیرا یزید ظالم بود.

 

حجت الاسلام اصغری حسامیه با تأکید بر اینکه نباید نسبت ناروا به مردم داد، بیان کرد: خداوند در جاهایی از قرآن مثل‌هایی می‌زند مانند "کمثل الکلب" و "کمثل الحمار" که به برخی نسبت می‌دهد؛ برخی هنوز در فلسفه شعارهایی مانند "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا" شبهه‌افکنی می‌کنند واضح است کسانی که دست به کشتار انسان‌ها می‌زنند شایسته مرگ هستند ضمن اینکه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که ما با ملت آمریکا مشکلی نداریم و مشکل ما با سیاست‌های دولت و حکومت آمریکاست این حکومت ناعادلانه سیاه‌پوستان را به راحتی می‌کُشد اما برخی با بهانه‌های واهی به دنبال حذف این شعارها هستند.

 

وی افزود: کسانی که به ارزش‌ها و اعتقادات ما اهانت می‌کنند انسان‌هایی بی‌مقدار بوده و شایسته توهین هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آیه 158 سوره نساء می‌فرماید یقینا عیسی کشته نشده و به صلیب هم کشیده نشده است بلکه امر بر مردم مشتبه شده که گمان می برند او کشته شده است در برخی تفاسیر نوشته‌اند یکی از حواریون که شبیه عیسی بود به صلیب آویخته شد بنابراین این اعتقاد مسیحیان که عیسی به صلیب آویخته شده، اشتباه است.

 

وی با اشاره به نخستین آیه سوره مائده، عنوان کرد: این آیه تأکید می‌کند که به قول و قرار خود عمل کنید ما انسان‌ها در عالم زر عهدی با خداوند بستیم که تنها او را عبادت کنیم و غیر از او را نپرستیم خداوند در این آیه این عهد و پیمان را یادآوری می‌کند.

 

حجت الاسلام اصغری حسامیه تأکید کرد: آیه سوم سوره مائده موضوع غدیر را مطرح می‌کند می‌فرماید در این روز کافران از دینتان ناامید شدند هیچ روزی نبوده که کافران از صدمه زدن به اسلام ناامید شوند کافران قصد داشتند تا پس از رحلت پیامبر، دین را از بین ببرند اما ایشان در روز غدیر نقشه آنان را باطل کرد غدیر روزی است که نعمت بر ما تمام شد و به همین منظور در نماز از خداوند می‌خواهیم که ما را به راه کسانی که به آنها نعمت داد هدایت کند.

 

وی به آیه وضو اشاره و خاطرنشان کرد: در آیه ششم سوره مائده که معروف به آیه وضو است، خداوند می‌فرماید صورت و دستان خود را با مرافق بشویید و مسیر را مشخص نمی‌کند وجود "الی" در این آیه بدون وجود "مِن" به این معنی نیست که مسیر شستن دست از پایین به بالاست بنابراین ما شیعیان بر اساس روایتی از امام کاظم که فرمود پیامبر دست خود را از بالا به پایین می‌شست، اینگونه وضو می‌گیریم ضمن اینکه در ادامه آیه خداوند می‌فرماید سر و پای خود را مسح کنید نه اینکه بشویید./831/پ202/ب4

ارسال نظرات