۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۲
کد خبر: ۲۶۹۴۲۹
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

هیچ مخلوقی حق نا امید شدن از رحمت الهی را ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به این که احدی حق ندارد نا امید از رحمت الهی باشد، گفت: یأس از رحمت خدا، وسوسه شیطانی است، چرا که خداوند خواستار زندگی و سعادتمندی انسان است تا با زندگی صحیح در این دنیا، آخرت خود را نیز آباد کند.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان دوشنبه شب در جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: از رسول اکرم(ص) روایت است مراقب خدا بودن یکی از ویژگی های انسان‌های خاشع است که البته در این جا مراقبت به معنای مراقبت در نهان و آشکار است، از این رو گناه نکردن در آشکار و پنهان از نشانه های افراد خاشع است.

 

وی افزود: انجام کارهای نیک یکی دیگر از علائم افراد خاشع است و دیگر ویژگی قلب خاشع، به فکر روز قیامت بودن است، چرا که خداوند در قرآن کریم می فرماید از زلزله روز قیامت بترسید.

 

حجت الاسلام سلیمانی اردهالی با اشاره به این که در ماه مبارک رمضان انسان می تواند خود را بهشتی کند، گفت: شیطان سعی می کند تا انسان به فکر قبر و قیامت نباشد و بی توجه به آخرت باشد، چرا که شیطان از انسان متدین و روزه دار خوشش نمی آید.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: شیطان، جوان دیندار را از طریق ایجاد وسواس در امور دین گمراه می کند تا او را نا امید کند، بنابراین با هیولا درست کردن قبر و قیامت، آنها را جهنمی می کند.

 

وی افزود: شیطان به دنبال نا امید کردن افراد برای رفتن به بهشت است تا از این طریق آنها را از صراط مستقیم خارج کند که متأسفانه برخی با افتادن در این دام شیطان، دست به خودکشی می زنند و این افراد مستقیم به جهنم می روند.

 

خودکشی، دخالت در اراده خدا است

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که احدی حق ندارد نا امید از رحمت الهی باشد، گفت: یأس از رحمت خدا، وسوسه شیطانی است، چرا که خداوند خواستار زندگی و سعادتمندی انسان است تا با زندگی صحیح در این دنیا، آخرت خود را نیز آباد کند.

 

به گفته وی، خودکشی دخالت در اراده خدا است و از منظر تمام علما، خودکشی حرام است، از این رو شخصی که خود کشی می کند، بدترین خیانت را به خود کرده است و مستقیم به جهنم می رود و از این طریق دنیا و آخرت خود را نابود کرده است.

 

حجت‌الاسلام سلیمانی با اشاره به این که انسان در هر مرتبه ای است باید شاکر خداوند باشد و خود را بنده خدا بداند تا از شیطان تبعیت نکرده باشد، گفت: شیطان از خداوند اطاعت نکرد، اما ما باید با اطاعت از خداوند به شیطان پشت کنیم.

 

امام جمعه مشهد اردهال یاد مرگ را پسندیده دانست، اما افراط در این زمینه را نهی کرد و گفت: چهارمین نشانه قلب خاشع، مناجات با خدا به وسیله خواندن ادعیه است و یکی از صفات انسان های رستگار، اعراض از لغویات و برگشتن از گناه است./1307/پ202/ح

ارسال نظرات