۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۶۹۷۱۰
رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل:

بقاع متبرکه مهم ترین پایگاه های نشر فرهنگ معنوی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه پایگاه های مهم نشر فرهنگ معنوی و دینی محسوب می شوند، گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان طرح نشاط معنوی در بقاع متبرکه شاخص این شهرستان در حال برگزاری است.
بقاع متبرکه

جعفر صفری، رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل از اجرای برنامه ضیافت الهی و نشاط معنوی در بقاع شاخص این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه همزمان با پایان ماه مبارک رمضان یعنی تا 28 تیر در 25 بقعه شاخص این شهرستان برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در برنامه ضیافت الهی و نشاط معنوی شهرستان بابل 15 روحانی و مبلغ برجسته دینی با اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بابل مشارکت می کنند.

 

این کارشناس حوزه فرهنگ دینی با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه پایگاه های مهم نشر فرهنگ معنوی و دینی محسوب می شوند، خاطرنشان کرد: طرح نشاط معنوی در بقاع شاخص شهرستان از جمله مسجد مقدس محدثین، امامزاده قاسم، امامزاده عبدالله، تکیه پیرعلم، امامزاده هادی و مهدی تاج‌الدوله، سقاخانه ابوالحسن کلا، امامزاده محمد و محمود مشهدسرا، امامزاده علی درازکلا، امامزاده صادق خردونکلا برگزار می‌شود.

 

وی پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان و آشنایی با معارف دینی همراه با ایجاد فضایی مفرح از جمله دستاوردهای برنامه ضیافت الهی و نشاط معنوی برشمرد و اذعان کرد: این برنامه برای پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در جهت تربیت نیروهای جوان و نوجوان و مقابله با تهاجم فرهنگی است.

 

صفری به برخی از عناوین برنامه های اجرایی در طرح نشاط معنوی این شهرستان پرداخت و تصریح کرد: کلاس‌های ویژه نقاشی، روخوانی و روان‌خوانی قرآن، خوشنویسی، خیاطی، زبان و رایانه و اردوهای تفریحی به همراه اهدای جوایز به نفرات برتر دوره از جمله برنامه های مؤثر اداره اوقاف و امور خیریه بابل در جهت غنی سازی اوقات فراغت تابستانی نوجوانان و جوانان است.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل با اعلام این خبر که در سال گذشته دو هزار نفر در طرح نشاط معنوی شرکت کردند، گفت: در این طرح به‌صورت رایگان برای گروه های هدف برگزار می شود.

 

وی از برپایی محفل انس با قرآن مجید با حضور قاریان برجسته مصری و بین المللی در بابل خبر داد و خاطرنشان کرد: همزمان با میلاد سراسر نور کریم در غروب 15 ماه مبارک رمضان محفل بزرگ انس با قرآن کریم با حضور قاری برجسته مصری استاداستاد احمد شحات احمد لاشین در مص

لای بزرگ جمعه بابل و اجرای برنامه های متنوع قرآنی برگزار می شود.

 

صفری به دیگر برنامه های این اداره در ایام ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: مراسم ترتیل‌خوانی در بقاع شاخص، اطعام‌دهی و عزاداری به‌مناسبت ایام شهادت مولی الموحدین در بقاع شاخص، مراسم لیالی شب‌های قدر با برگزاری خیمه‌های معرفت و طرح ویژه ویزیت رایگان با حضور  پزشکان متخصص و عمومی در امامزاده قاسم بابل از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی اداره اوقاف بابل در ایام ماه مبارک رمضان است./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات