۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۲۷۰۳۳۹
استاد حوزه علمیه تبریز:

حضرت خدیجه باحمایت و صبر خود در راستای اعتلای دین مبین اسلام گام برداشت

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که حمایت های حضرت خدیجه(س) تنها در امور اقتصادی و مالی خلاصه نمی‌شد، بلکه ایشان مأمن امن و مایه آرامش نبی مکرم اسلام در مقابله با کفار و از میان بردن کید مشرکین بود، گفت: حضرت خدیجه(س) باحمایت و صبر خود در راستای اعتلای دین مبین اسلام گام برداشت
سالروز وفات حضرت خديجه(س)
حجت الاسلام یوسف سعادتی، استاد حوزه علمیه تبریز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حضرت خدیجه را یار و همراه پیامبر(ص) پیش از بعثت و پس از آن عنوان کرد و افزود: ایشان  با تمام وجود حامی افکار و اندیشه های توحیدی پیامبر اسلام محسوب می شد و به دلیل موقعیت مقبول و ممتازی که داشت پناهگاهی برای حضرت محمد(ص) به حساب می آمد.
 
وی درباره خدمات حضرت خدیجه(س)، گفت: در ماجرای محاصره اقتصادی قریش که مدت 3 یا 4 سال به طول انجامید، همه اموال خدیجه(س) صرف حمایت از محاصره شدگان و رسول الله(ص) شد؛ حمایت اقتصادی خدیجه(س) در واقع کلید مقاومت و شکستن این محاصره بود.
 
این استاد حوزه در ادامه تصریح کرد: حمایت های ایشان تنها در امور اقتصادی و مالی خلاصه نمی‌شد، بلکه ایشان مأمن امن و مایه آرامش نبی مکرم اسلام در مقابله با کفار و از میان بردن کید مشرکین بود.
 
وی در ادامه افزود: زنان امروز از سیره و منش حضرت خدیجه(س) درس بگیرند، در مسیر دین از همسران خود حمایت کنند، به ویژه همسران طلاب و روحانیان، تا خدیجه‌وار با حمایت و صبر خود در راستای اعتلای دین مبین اسلام گام بردارند.
 
وی با بیان این‌که زوایای زندگانی حضرت خدیجه(س) الگوی زنان مسلمان است، گفت: شخصیت و بزرگواری حضرت خدیجه کبری(س) با وجود آنکه در تاریخ اسلام واضح و آشکار است، اما متأسفانه در جامعه ما مغفول و از یاد رفته است.
 
 این استاد حوزه افزود: حضرت زهرا(س)، جزو یکتای خلقت گنجینه اسرار الهی است و خداوند تنها دُرّ یکتای خلقت را به حضرت خدیجه اهدا کرده است با این حال، زوایای شخصیتی‌شان در جامعه مغفول مانده است./854/ت302/ح
ارسال نظرات