۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
کد خبر: ۲۷۰۴۴۸
استاندار خراسان رضوی در پاسخ به شایعه استعفا:

از امام و رهبری آموخته ایم راه مقابله با مشکلات، استعفا نیست

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان رضوی گفت: کسانی که در فرهنگ انقلاب رشد کرده و از پیر جماران درس گرفته اند که می فرمود: «اگر قرار بود کسی برابر مشکلات شکسته شود، من با این سن و سال قبل از همه خسته می شدم»، آموخته اند که راه مقابله با مشکلات، استعفا نیست.
رشيديان - استاندار خراسان رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی صبح امروز در نشست خبری که در محل استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با رد شایعات اخیر پیرامون استعفای خود گفت: کسانی که در فرهنگ انقلاب رشد کرده و از پیر جماران درس گرفته اند که می فرمود «اگر قرار بود کسی برابر مشکلات شکسته شود، من با این سن و سال قبل از همه خسته می شدم»، آموخته اند که راه مقابله با مشکلات، استعفا نیست اما هرگاه دولت تصمیم بگیرد مدیر تواناتر و کارآمدتری بر سر کار بیاید، حق همان است.

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون علت استعفای فرماندار مشهد اظهار کرد: نحوه انتخاب آقای گلستانی فر برای فرمانداری مشهد به گونه ای بود که سعی شد با توجه به حساسیت ها برای فرمانداری مشهد مقدس، از بین گزینه های مختلف شخصی جامع الاطراف انتخاب شود و ایجاد حساسیت در سلایق مختلف سیاسی مشهد نکند.

 

استاندار خراسان رضوی افزود: ایشان در اسفند ماه سال 93 با توجه به توصیه وزیر کشور به استعفای متقاضیان کاندیداتوری در انتخابات از مناصب خود، درخواست استعفا دادند که ما به وزیر محترم هم گفتیم این استعفا به صلاح نیست و حتی وزیر پیغام دادند که از ایشان خواهش کنید استعفا را پس بگیرند و نهایتا ایشان در ایام عید استعفا را پس گرفتند اما در فرصت مجددی که آخر خرداد ماه برای استعفای متقاضیان اعلام شد، ایشان با توجه به درخواست های مردم ساوه برای کاندیداتوری، مجددا استعفا دادند.

 

رشیدیان تصریح کرد: هیچ کس به دنبال رفتن آقای گلستانی نبود و ایشان فرد مناسبی برای این منصب بودند اما استعفای مجدد ایشان ما را در شرایطی قرار داد که باید طبق قانون می پذیرفتیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور وزیر ارشاد در دومین جلسه شورای عالی سیاست گذاری مشهد 2017 که شب گذشته در استانداری برگزار شد، اشاره و اظهار کرد: وزیر محترم در جمع بندی پذیرفتند که برای تأمین بودجه این امر نگاه ملی داشته باشند؛ ما هم راهکارهایی را پیگیر هستیم تا 3 درصد از بودجه عمرانی سال 94 را به آن اختصاص داده و در سال 95 هم میزان آن را افزایش دهیم.

 

استاندار خراسان رضوی با ابراز امیدواری نسبت به تأمین بودجه موردنیاز برای اجرای اقدامات لازم در راستای تبدیل مشهد به پایتخت فرهنگی جهان اسلام، گفت: امیدواریم با ارائه گزارش به ریاست محترم جمهور، نظر ایشان برای تأمین بودجه لازم برای تبدیل مناسب مشهد به پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 را داشته باشیم./820/پ202/ب5 

 

ارسال نظرات