۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۷۱۷۷۶
آیت الله نمازی:

اجرایی کردن سیاست های برنامه ششم توسعه به حرکت هماهنگ قوا نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی برنامه ششم توسعه از سوی رهبر معظم انقلاب، اجرایی شدن این سیاست ها را منوط به حرکت و تلاش هماهنگ سه قوا و دستگاه های اجرایی مختلف دانست.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان در خطبه های سومین جمعه از ماه مبارک رمضان در مصلای بقیه الله الاعظم شهرستان کاشان گفت: یک تحلیلگر آمریکایی اعلام کرده است تاریخ آمریکا آمیخته با جنایت و عهدشکنی است ضمن این که جنایت در وجود آمریکایی ها است.

 

وی  با تأکید بر غیر قابل اعتماد بودن آمریکایی ها افزود: این تحلیل گر آمریکایی اعتراف کرده است، اگر توافق هسته ای نیز با جمهوری اسلامی ایران انجام شود باز هم آمریکایی ها به تعهدات  خود در قبال توافق هسته ای پایبند نخواهند بود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآورشد: اگر آمریکایی ها اسرار دارند مسأله هسته ای را با مذاکره حل کنند برای این است که آنها می دانند راه حل دیگری وجود ندارد و آنها به نقش بی نظیر ایران در خاورمیانه و خلیج فارس‌آگاهی دارند و به همین علت است که نمی توانند با این مقابله کنند.

 

به گفته وی، تهدیدات رومیزی و زیر میزی آمریکا لفظی است اما در عمل توان مقابله با ایران را ندارند چون آنها تاکنون هرکاری که توانسته اند بر علیه ایران انجام دهند، انجام داده اند و هرکاری که نتوانسته اند انجام دهند در توان آنها نبوده است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به زیاده خواهی های آمریکا  و کشورهای 1+5  درمذاکرات هسته ای ایران با آمریکا گفت: آمریکا و کشورهای 1+5 چه بخواهند و چه نخواهند ملت مجاهد و قهرمان ایران اسلامی پای منافع ملی و مصالح ملی خود تا پای جان ایستاده است.

 

آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به سفرجرج بوش رییس جمور سابق آمریکا به سرزمین های اشغالی و اعلام پذیرش ایران هسته ای در دیدار با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: جرج بوش در این دیدار اعلام کرده است ما چه بخواهیم و چه نخواهیم ایران یک قدرت هسته ای است و دانش هسته ای ایرانی ها وارداتی نیست.

 

وی یاد آورشد: اوباما رییس جمهور آمریکا نیز در دیدار با سران کشورهای عربی و کشورهای عربی خلیج فارس در اجلاس شرم الشیخ به آنها اعلام کرده است، بروید مشکل خودتان را با ایران حل کنید و نباید نگران جمهوری اسلامی باشید بلکه نگرانی شما باید از مسائل داخلی کشورهای خودتان باشد. 

 

تیر ماه سال 60 تا تیر ماه سال 67 جنایات وحشتناکی توسط آمریکا بر علیه ایران رقم خورد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به جنایات آمریکا در ایران یاد آورشد: از تیرماه سال 60 تا تیرماه سال 67 آمریکایی ها جنایات وحشتناک بسیاری را بر ملت ایران تحمیل کردند تا بلکه ملت ایران را  وادار به تسلیم کنند اما موفق نشدند.  

 

آیت الله نمازی با اشاره به این که آمریکایی ها و نوکران آنها در ششم تیرماه سال 60 در عملیات ترور آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب موفق نشدند گفت: روز بعد ازاین حادثه در هفتم تیرماه سال 60 دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران را منفجر کردند که در این حادثه شهید بهشتی که به تعبیر امام خمینی یک امت بود به همراه 72 نفر از نخبگان ایران اسلامی را به شهادت رسانیدند.

 

آیت الله نمازی گفت: اگر مشابه حادثه هفتم تیر در هر کشور دیگری اتفاق افتاده بود تبدیل به یک کوتای نظامی می شد اما چون نظام جمهوری اسلامی ایران بر پایه ولایت فقیه است در همه این حوادث انقلاب اسلامی حفظ شد.

 

به گفته وی هفتم تیرماه  سال 66 نیز در بمباران شیمیایی شهرمرزی سردشت توسط صدام عده زیادی از مردم کشور به شهادت رسیدند و یا مجرح شدند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان یادآورشد: در دوازده تیرماه سال 67 در حمله موشکی ناوجنگی آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس 290 نفر از مسافران هواپیمای ایران به شهادت رسیدند.

 

آیت الله نمازی ادامه داد: در همین ایام نیز ترور آیت الله صدوقی به عنوان چهارمین شهید محراب توسط آمریکا و نوکران وابسته به آمریکا رقم خورد، لذا امام خمینی(ره) بعد از این حوادث گفت این هفته را باید هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری کنند.

 

اگر سران سه قوه در اجرای برنامه سیاست های کلی ششم توسعه هماهنگ باشند بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد

نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با اشاره به ارائه برنامه سیاست های کلی برنامه ششم توسعه به رییس جمهور توسط رهبر معظم انقلاب در هفته گذشته گفت:  برنامه ششم توسعه بر پایه محورهای سه گانه ، اقتصاد مقاومتی، پیشتازی در عرصه علم و فن آوری و همچنین تعالی و مقاوم سازی فرهنگی استوار و برنامه ریزی شده است.

 

آیت الله نمازی سیاست های کلی ششم توسعه را  دارای 80 بند و شامل سرفصل هایی دانست و پیشنهاد کرد: نخبگان، فرهنگیان، دانشگاهیان، روحانیت، حوزه های علمیه و اساتید سیاست های برنامه ششم توسعه را مطالعه تا در جریان امور کشور باشند.

 

به گفته وی اگر سران قوه مقننه، مجریه ، قضاییه دراجرای برنامه سیاست های کلی برنامه ششم توسعه به صورت هماهنگ تلاش کنند بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

 

افراد متمکن در دهه کرامت به یاد نیازمندان و زندانیان جرائم غیر عمد باشند

آیت الله نمازی همچنین با تبریک میلاد امام حسن مجتبی به مسلمانان جهان و پیروان مکتب وحی و لایت گفت: امام حسن مجتبی(ع) دارای ویژگی های زیادی بود که یکی از ویژگی های او دست و دل بازبودن ایشان بود، لذا این ایام را به نام دهه کرامت نامگذاری شده است تا هرکس به اندازه  توان و تمکن مالی خود نسبت به کمک به نیازمندان اقدام کند.

 

وی افزود: کمک به نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و آزادی زندانیان محکومین مالی و جرائم غیر عمد می تواند در این هفته مد نظر قرار داشته باشند./1307/پ201/ ج  

 

ارسال نظرات