۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۷
کد خبر: ۲۷۱۸۸۸
مسؤول مؤسسه مهد قرآن کریم شهرضا:

فرهنگ استفاده از قرآن در جامعه نیازمند اصلاح و بازبینی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه مهد قرآن کریم شهرضا تأکید بر لزوم اصلاح و بازبینی فرهنگ استفاده از قرآن مجید در جامعه، گفت: متأسفانه استفاده از قرآن در جامعه ما محدود به بدرقه مسافران یا خرید خانه جدید و مراسم های عروسی می‌شود در حالی که قرآن مجید با ارزش‌ترین کتاب الهی و برای هدایت بندگان نازل شده است.
قرآن

حجت الاسلام عباسعلی الصاق، مسؤول مؤسسه مهد قرآن کریم شهرضا، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان با تأکید بر لزوم اصلاح و بازبینی فرهنگ استفاده از قرآن مجید در جامعه گفت: متأسفانه استفاده از قرآن در جامعه ما محدود به بدرقه مسافران یا خرید خانه جدید و مراسم های عروسی می شود در حالی که قرآن مجید با ارزش ترین کتاب الهی و برای هدایت بندگان نازل شده است.

 

وی در ادامه افزود: به تصریح  قرآن کریم کسانی که با آیات نورانی این کتاب مأنوس شوند از ستم‌کاری، بغی و کفر به دور هستند.

 

مسؤول مؤسسه مهد قرآن کریم شهرضا تأکید کرد: قرآن کریم بیماری‌های روحی مثل کبر و غرور و حسادت را از مؤمنان و عمل کنندگان به آیات آن دور و به جای آن نور هدایت را در قلوب آنها جایگزین می‌کند.

 

حجت الاسلام الصاق با اشاره به حدیثی از کتاب بحارالانوار تصریح کرد: در این حدیث آمده است که به سفارش جبرئیل برای بیماری حضرت ابا عبدالله سوره توحید قرائت شد و آن حضرت شفا یافتند و این روایت سندی بر خاصیت شفادهندگی قرآن کریم است.

 

وی تأکید کرد: ماه رمضان فرصت مناسبی برای برپایی مجالس روخوانی و تفسیر قرآن در اختیار علاقه مندان  قرار داده است، اما لازم است تا این‌گونه مجالس در طول سال نیز ادامه یابد و تعالیم قرآنی به صورت مستمر در جامعه ترویج شود.

 

مسؤول مؤسسه مهد قرآن کریم شهرضا در ادامه فعالیت‌های مؤسسات قرآنی شهرستان شهرضا را درخشان و قابل توجه برشمرد و افزود: مؤسساتی همچون مدرسه القرآن، مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم اداره اوقاف و امور خیریه، مؤسسه قرآن و عترت آوای کوثر و مهد قرآن کریم خدمات بزرگی به مکتب و عقیده مردم شهرستان انجام داده‌اند که ثمرات آن تا سالیان طولانی ماندگار خواهد بود.

 

حجت الاسلام الصاق همچنین با اشاره به تربیت 50 حافظ قرآن مجید در این مؤسسه اظهار کرد: علاوه بر این تعداد 300 نفر از اعضاء به صورت سازماندهی شده با این مؤسسه همکاری دارند.

 

وی گفت: یکی از فعالیت‌های مؤسسه مهد قرآن کریم شهرضا کمک‌های مالی و نقدی به افراد بی بضاعت و نیازمند است که از جمله می توان به اعطای کمک هزینه‌های تحصیلی و تهیه جهیزیه اشاره کرد./939/ت303/ح

ارسال نظرات