۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۲۷۲۶۹۱
کارشناس سیاست خارجی:

مذاکرات وین امیدهای زیادی را زنده کرده است/ باید به عملکرد تیم مذاکره افتخار کنیم

خبرگزاری رسا ـ کارشناس سیاست خارجی با بیان این که مذاکرات وین به مراحل حساسی رسیده و امیدهای بسیاری را زنده کرده است، گفت: باید به عملکرد سیاست خارجی و تیم مذاکره کننده افتخار کنیم.
مذاکرات هسته اي در وين مذاکرات هسته اي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر سعید خزاعی کارشناس سیاست خارجی دوشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما که به تحلیل و بررسی روند مذاکرات هسته ای ایران در وین اختصاص داشت، روند مذاکرات را مثبت ارزیابی و تصریح کرد: مذاکرات به مرحله حساسی رسیده و امیدهای زیادی را زنده کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد که تمامی خطوط قرمز ما در مذاکرات حفظ شده و ادامه دادن تحقیق و توسعه در زمینه هسته ای نیز مورد تاکید قرار گرفته و حفظ شده است.
 
خراعی با بیان این که ملت ما باید به عملکرد سیاست خارجی و تیم مذاکره کننده افتخار کنند، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده ما با شش کشور و قدرت جهانی مشغول رایزنی و گفت وگو هستند؛ ما یک مذاکره شرافت مندانه با رعایت خطوط قرمز داشته ایم.
 
وی با بیان این که آنچه ما عموما در سانه ها می بینیم، بسیار با واقعیات متفاوت است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای حوزه خلیج فارس تمایلی به توافق ندارند.
 
این کارشناس سیاست خارجی بیان داشت: به نظر می رسد ما در مذاکرات به نتایج خوبی می رسیم، مطالبی که در رسانه های غربی مطرح می شود بیشتر کاربرد تبلیغاتی دارد.
 
همچنین در ابتدای گفت وگوی ویژه خبری که با اجرای کامران نجف زاده همراه بود، علی علوی خبرنگار صدا و سیما در وین در ارتباط مستقیم تلویزیونی به بیان آخرین اخبار از روند مذاکرات هسته ای پرداخت.
 
وی تاکید کرد که طبق گفته های دیپلمات های کشورمان و دیگر کشورهای مذاکره کننده هرچند اختلافاتی در برخی موارد وجود دارد اما طرفین به توافق بسیار نزدیک شده اند.
 
خبرنگار صدا و سیما تاکید کرد که جان کری با سخنان خود در جمع رسانه های مستقر در وین، خوراک رسانه ای برای خبرگزاری ها و رسانه های غربی فراهم کرد.
 
وی بیان داشت: رسانه های غربی خطی را دنبال می کنند که در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات اهداف خود را دنبال کنند و در صورت شکست احتمالی مذاکرات نیز جمهوری اسلامی ایران را مقصر این امر قلمداد کنند./924/پ202/ج
ارسال نظرات