۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۲۷۳۱۸۲
نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد:

تفکر خوارجی در طول تاریخ سد راه تکامل و رشد بشریت شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی گفت: تنها نظام بخش یک جامعه ائمه اطهار و انبیای الهی هستند و وجود تفکر جهالت و نادانی در جوامع سبب شد تا بشریت از این حق الهی محروم شده و نتواند به پیشرفت و تکامل واقعی برسد.
حجت الاسلام حسناتي امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف ‌آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی در سالروز شهادت مولی الموحدین امیرمؤمنان و دومین روز از لیالی قدر در جمع نمازگزاران مسجد جامع نجف‌آباد با تسلیت این روز، با بیان این که شب قدر طبق روایاتی شامل شب و روز است، گفت: کل زمان شب و روز قدر دارای خیر و برکت است لذا به ما توجه داده اند که روز قدر همانند شب قدر دارای اهمیت و منزلت است.

 

وی در ادامه شهادت حضرت علی(ع) را نتیجه یک تفکر در جامعه بیان کرد و افزود: ضربت ابن ملجم بر فرق امام علی(ع)، در واقع ضربت یک شخص نبود بلکه ضربت یک جبهه و یک تفکر و یک باند بودند که در طول تاریخ از حضرت آدم ریشه با قتل هابیل به دست قابیل شروع شد و افرادی چون نمرود و فرعون، ابوجهل و معاویه و خوارج نهروان در طول تاریخ این تفکر را ادامه دادند.

 

تفکر خوارجی سد راه پیشرفت بشریت در طول تاریخ بوده است

حجت الاسلام حسناتی در ادامه بیان داشت: در طول تاریخ و در دوران حضرت علی(ع)، عده ای قاسطین هستند و آگاهانه مقابل اهل حق می ایستند و گروهی خوارج هستند که ابزار دست ظالمان و ستمگران جامعه می شوند و این دسته جرمشان کمتر از خود ستمگران نیست که بر اثر عدم تعقل و از سر جهالت ابزار دست ظالمان زمان هستند.

 

وی در ادامه با تشریح مشخصات تفکر خوارج افزود: این گروه نادانانی هستند که فهم درست، بصیرت درست ندارند و نمی توانند حق و باطل را تشخیص دهند و در دل و وجودشان تقوا کامل ندارند ولو به ظاهر دین دار هستند و این گروه در تاریخ ابزار دستان ظلم و ستم بودند و نه تنها به خودشان ضربه زدند بلکه سد راه تکامل بشر شدند و نگذاشتند بشریت رشد کند.

 

ائمه اطهار آیات الهی در زمین هستند

نماینده ولی فقیه در نجف‌آباد با بیان این در این تفکر، هیچ گاه اهل حق دچار ضرر و آسیب نمی شود، تصریح کرد: اهل حق در این راه به بالاترین درجه که همان شهادت در راه خدا است می رسند ولی در این میان این تفکر بیشترین ضربه را به بشریت در طول تاریخ زده است که بشریت را از وجود این انسان ها محروم ساخته و تاریخ و تمدن و فرهنگ ضرر می کند و پیشرفت بشر جلوی آن گرفته می شود و طبق آیات قرآن این گروه پست ترین افراد هستند و ظالم تر از کسی که مقابل خدا و آیات الهی بایستند نداریم و انبیا آیات الهی در زمین هستند.  

 

وی در ادامه بیان داشت: در یکی از زیارت ها وارد شده است که السلام علیک یا آیت الله عظمی، اهل بیت و ائمه اطهار آیت و نشانه بزرگ خدا، اسماء الله و کلمات الله هستند و هر کس مقابل این آیات بایستد، ظالم ترین و شقی ترین شخص است.

 

تسلط ظالمان بر جوامع نتیجه دوری از امر به معروف و نهی از منکر است

حجت الاسلام حسناتی با بیان قسمتی از وصیت نامه حضرت علی(ع) در زمان شهادتشان که خطاب به فرزندان و امت اسلامی فرمودند، گفت: حضرت در فرازهای پایانی وصیت نامه خود می فرماید: «لاَ تَتْرُکُوا الاْمْرَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّهْیَ عَنِ الْمُنْکَرِ» و امروز این سنت که جزء مبانی دینی ما نیز هست، مرده است و حضرت حتی در بستر شهادت نیز با بیان این سفارش برای امتش نگران است.

 

وی درباره اهمیت اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بیان داشت: اگر امر به معروف در یک جامعه ترک شد، خوبی ها بد جلوه داده می شود و کسی که اهل حجاب است، مورد تمسخر قرار می گیرد و بقیه اعمال و اعتقادات واجبات دینی کنار گذاشته می شود و سخن گفتن از اعتقادات و مبانی دینی تمسخر می شود، و معروف تبدبل یه منکر می شود.

 

امام جمعه نجف‌آباد در ادامه تصریح کرد: پیامبر درباره اتفاقات دوران آخرالزمان این هشدار را داده بودند که زمانی فرا می رسد که نه تنها از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خبری نیست بلکه افراد معروف را منکر می دانند و منکرات، معروف می شود و هر کس بی مبالات تر باشد، اجتماعی تر دانسته می شود و امروز این تفکرات وارد جامعه شده است که با دروغ، زشتی، هرزگی و عشوه گری فرد خوبی هستید.

 

وی در ادامه با اشاره به پیامد دور شدن از این فریضه الهی افزود: طبق روایات معصومان، با دور از شدن از این فریضه الهی، آدم های شرور و فاسد و ظالم بر جامعه حاکم می شوند و به شما رحم نمی کنند و هیچ راهی برای نجات باقی نمی ماند و دعاتان مستجاب نمی شود و در طول تاریخ درباره کوفیان شاهد بودیم که بزرگترین معروف زمانشان سیدالشهداء را رها کردند و از حضرت دفاع نکردند و منکرات زمان را که همان فکر یزدی بود، حمایت کردند و کسی چون حجاج بر آنها مسلط شد و زنان و مردانی را برهنه در زندان شکنجه و کشتار کرد.

 

 حجت الاسلام حسناتی در ادامه با تأکید بر این که تکلیف امروز ما اطاعت فرمان امام زمان است، افزود: همان گونه که در روایات وارد شده است نامه اعمال ما به دست امام زمان می رسد، و در قرآن نیز آمده است که ای رسول خدا به مردم بگویید که تلاش کنید و بدانید که خدا و پیامبر و مومنان اعمال شما را می بینند و باید در اعمال و رفتارمان نمونه یک شیعه واقعی علی باشیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: در نظام اسلامی، دین و ولایت تعطیل نمی شود و در زمان ما امام خمینی در این کشور زمینه حکومت اسلامی را آماده کرد و این است که دشمنان را به درد آمده است و این فکر را در کشورهای اسلامی و غیراسلامی پخش کرد و راه زمینه سازی حجت خدا را باز کرد.

 

وجود امام معصوم نظام بخش حکومت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در نجف‌‌آباد با اشاره به قسمتی دیگر از وصیت نامه حضرت که فرمودند، «اوصیکُم بِتَقْوَی اللّه وَ نَظمِ اَمْرِکُم» تصریح کرد: یکی از معانی نظم امر این است که امام نظام بخش حکومت اسلامی است و حضرت با این بیان به ما سفارش کردند که بعد از من خاندان اهل بیت را رها نکنید و امامت شیعه باید سرپا باشد تا امورتان نظم و نظام پیدا کند و الا هرج و مرج و کشتار و خونریزی می شود و هر جا مردم فهمیدند که این امر را به صاحبش دادند، هر جا زیر پا گذاشته شد مردم به بدبختی رسیدند.

 

وی در ادامه بیان داشت: با این که وجود نظم در یک خانواده نیز مهم است و یکی از اثرات ماه رمضان، رسیدن به همین نظم است، ولی نظم در جامعه و حکومت اسلامی است که سبب دوام و قدرت آن نظام می شود که گاهی از این امر غفلت می کنیم و در این روزها و شب ها از خدا بخواهیم که برایمان به گونه ای رقم بزند که بفهمیم که تنها شیعه علی بودن، به علی علی گفتن شیعه نمی شود و باید رفتار و اعمالمان علی گونه باشد./1306/پ201/ب4

ارسال نظرات