۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۲۷۳۳۷۷
نماینده مجلس:

روز جهانی قدس روز تجلی آرمان فلسطین و فریاد وحدت امت اسلام است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: روز جهانی قدس روز تجلی آرمان فلسطین و فریاد وحدت امت اسلام است.
عبدالکريم جميري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن روز قدس گفت: تصمیم امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ی ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، مصداق بارز کلام وحی است.
 
وی روز جهانی قدس را روز تجلی آرمان فلسطین و فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک کشی از غزه تا یمن عنوان کرد، و بیان داشت: این روز، روز عزت و وحدت جهان اسلام و انسجام، همدلی و همزبانی پیروان راستین پیامبر رحمت و اخلاق، روز دست در دست گرفتن شیعه وسنی، روز آزادی خواهی همه انسان هایی است که از وجدان بیدار برخوردارند.
 
جمیری افزود: شاید روزی که امام خمینی(ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامگذاری فرمود کمتر کسی به این می اندیشید که این یوم الله جهان اسلام این گونه عالم گیر شود و فریاد مظلومیت فلسطین تا عمق کشورهای مختلف رسوخ کند اما این روز مبارک توانسته است با دل و جان مسلمانان و آزادگان عالم ارتباط برقرار کند و چون تیری بر پیکره صهیونیسم جهانی و آل سعود باشد.
 
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نام فلسطین با روز قدس پیوندی ناگسستنی خورده است و تاریخ نام فلسطین و قدس شریف را هرگز فراموش نخواهد کرد.
 
وی بیان داشت: حال که جهان اسلام در یک پیچ تاریخی بزرگ قرار گرفته است و ملل مسلمان با تبعیت از آرمان انقلاب اسلامی و خمینی کبیر(ره) و رهنمودهای رهبر مسلمانان جهان امام خامنه ای بر علیه حکومت های جور شوریده اند و خیزش های بزرگ ملت های اسلامی را فرا گرفته، روز قدس و آرمان فلسطین می تواند چون ریسمانی محکم اتحاد و همبستگی این ملت ها را محکم تر از گذشته حفظ نماید.
 
جمیری در ادامه از عموم مردم ولایتمدار استان بوشهر برای حضور گسترده در راهپیمایی این روز به تأسی از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌ای دعوت کرد./833/پ202/ش
ارسال نظرات