۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
کد خبر: ۲۷۴۰۷۲
آیت الله مظاهری:

قسم های قرآنی برای بیدار شدن فطرت انسان است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه های علمیه اصفهان گفت: عمق وجود انسان به روز قیامت ایمان دارد چرا که وجود معاد امری فطری است و این قسم ها برای این است که ما بیدار شویم و از یاد روز قیامت غافل نشویم.
درس اخلاق حضرت آيت الله مظاهري در ماه مبارک در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه های علمیه اصفهان بعد از نماز صبح در مسجد امیرالمؤمنین جی با اشاره به آیات ابتدایی سوره مرسلات گفت: تدبیر امور عالم بر دوش ملائکه است.

 

وی افزود: خداوند در ابتدای این سوره پنج قسم پشت سر هم می خورد تا بگوید روز قیامت واقع شدنی است.

 

این مرجع تقلید گفت: عمق وجود انسان به روز قیامت ایمان دارد چرا که وجود معاد امری فطری است و این قسم ها برای این است که ما بیدار شویم و از یاد روز قیامت غافل نشویم.

 

حضرت آیت الله مظاهری با اشاره به آیه هفتم سوره مرسلات که می فرماید اِنَّما تُوعَدُونَ لَواقِع بیان داشت: این آیه در اصل به انسان می گوید، باید همه چیز را کنار بگذاری و با توجه به عمق فطرت خود، به معاد دست پیدا کنی.

 

وی با اشاره به آیه پنجم سوره نازعات که می فرماید فَالمُدَبِّراتِ اَمراً افزود: دلیل این که خداوند در ابتدای سوره مرسلات به ملائکه قسم می خورد این است که تدبیر امور عالم بر دوش ملائکه است.

 

رییس حوزه های علمیه اصفهان گفت: هر عملی که در عالم اتفاق می افتد، هزاران زمینه می خواهد که تدبیر هر زمینه بر دوش مَلَک خاصی است.

 

حضرت آیت الله مظاهری بیان داشت: طبق روایات معصومین خداوند برای هر کاری یک سبب قرار داده است و شاید به خاطر همین ملائکه آفریده شده اند.

 

وی افزود: خداوند در عالم وجود، اسباب زیادی همانند ملائکه برای تدبیر امور دارد مثلاً همین نیروی دافعه و جاذبه ای در عالم حاکم است، یکی از این اسباب است./939/پ202/ج

ارسال نظرات