۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۷۴۱۱۸
در موسسه صبح ناشر؛

نشست «نشر قرآن و راه اهل بیت و نبوت» برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست تخصصی با موضوع «نشر قرآن و راه اهل بیت(ع) و نبوت» در موسسه صبح ناشر برگزار شد.
قران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هانی چیت چیان فعال قرآنی در نشست تخصصی با موضوع «نشر قرآن و راه اهل بیت(ع) و نبوت» که پیش از ظهر امروز یکشنبه 21 تیر ماه در موسسه صبح ناشر برگزار شد، با اشاره به اهمیت درک و فهم قرآن کریم، گفت: تفسیر قرآن کریم مردم را به تدبر دعوت می کند.

 

وی با انتقاد از نگاه حداقلی برخورد به قرآن کریم، بیان کرد: خواندن قرآن نور است، در حال حاضر بمباران مفاهیم صورت گرفته است و نظام های فکری حرف اول را می زنند.

 

این فعال قرآنی با اشاره به سخنی از حجت الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: ایشان می گویند وقتی شخصی هر جمله ای در پاورقی مطالبش استفاده کند، آن مطلب قابل قبول است در حالی که استناد به قرآن کریم قابل قبول نیست.

 

چیت چیان افزود: ایشان در جای دیگری هم اشاره می کنند که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای نشان دادن اهمیت قرآن کریم به حفظ و قرائت بهای بیشتری می دادیم در حالی که بعد ها شخصی سراغ  یاد گیری مفاهیم قرآن کریم نرفت.

 

وی با بیان این که نوع مخاطب و کتاب برای ارائه موضوع موثر است، اظهار داشت: ما در میدان عمل بودیم و هرچه به دست می آوردیم برای آن کلاس می گذاشتیم، به عنوان مثال بعد از مطالعه کتاب تفسیرالمیزان، کلاس و جزوات را در کلاس می گذاشتیم.

 

این فعال قرآنی با اشاره به شیوه آموزش در کلاس های موسسه قرآنی تحت نظر خود، خاطرنشان کرد: کلاس ها چند ساعته است و فرد بعد از مطالعه در منزل با استاد مباحثه می کند، کلاس چالشی و مدرک و پولی هم بابت آن داده نمی شود.

 

چیت چیان عنوان کرد: مجموعه ما سه هزار مخاطب دارد، چند سال است که تبلیغات نداریم و ورودی های آن از دانش آموزان و طلاب است، ورود برای همه آزاد است و ترم ها طوری طراحی شده است که فهم آن بی نیاز از ترم دیگر است.

 

وی مهم ترین جریان یادگیری را نیروی انسانی دانست و گفت: قرآن کریم به دلیل نورانی بودن آن انسان ها را بیشتر مایل به فراگیری می کند.

 

این فعال قرآنی با بیان این که در نظام حوزه مباحث دین بیشتر کار شده است، تصریح کرد: در چارچوب این شیوه آموزش قرآن کریم سعی شده است که مطالب به صورت موضوعی دسته بندی شود و جای سوال برای مخاطب به وجود بیاید.

 

چیت چیان با اشاره به این که قرآن بدون حضور رسول (ص) قابل انتقال نبوده است، افزود: کتاب ها به گونه ای نگاشته شده است، شخص نیاز به تلمذ استاد داشته باشد.

 

وی با بیان این که ذخیره علمی برای انتشار کتاب مهم است، خاطرنشان کرد: زمان مطالعاتی طولانی صرف تهیه کتاب ها شده است و 110 عنوان کتاب تالیفی با موضوع قرآن کار کرده ام.

 

این فعال قرآنی در ادامه صحبت های خود اظهار داشت: این کتاب ها برای افراد دبیرستانی کاربردی و قابل استفاده است.

 

وی با بیان سایر فعالیت موسسه قرآنی و اقدامات آن گفت: خلأ فرهنگی ما در کتاب و کتاب خوانی است و برای ارتقای آن باید تلاش کرد.

 

این فعال قرآنی شیوه سابق حوزه های علمیه و دریافت وجوهات از مردم برای فعالیت های فرهنگی را مثبت دانست و بیان کرد: در این شیوه آموزشی مردم برای فراگیری و آموزش احساس نیاز می کنند و جهت برآورده شدن نیازهایشان هزینه می کند تا نیاز خود را در این زمینه مرتفع سازند./818/پ202/ب4

ارسال نظرات