۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۲۷۴۳۰۱
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

معنویت زدایی مهم ترین هدف عرفان‌های انحرافی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری، گسترش فرقه‌های انحرافی را خطر بزرگی برای اندیشه‌های اسلامی دانست و گفت: امروز تقویت معنویت می‌تواند مهم‌ترین سد در برابر ترویج عرفان‌های انحرافی باشد.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز جمع نمازگزاران شهر گرگان با بیان این که نیاز به پروردگار در همه انسان ها وجود دارد، عرفان های کاذب را محصول سوء استفاده از از این نیاز درونی انسان ها دانست.

 

وی اظهار داشت: با وجود پیشرفت های علمی در دنیای امروز، عرفان های کاذب، رونق خاصی یافته اند، اگر تقاضا در وجود انسان نباشد این همه عرضه کالا معنا ندارد.   

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اعتقاد همه انسان ها به عالم غیرمحسوس، دلیلی بر نیاز فطری او است، افزود: نیاز انسان به عالم ماوراء به همراه کشش درونی او، موجب به وجود آمدن این همه عرفان های کاذب و رنگارنگ و هدایت انسان به سمت آنها شده است.       

 

امام جمعه گرگان خاطرنشان کرد: همه انسان ها به دنبال حقیقت و یافتن دست برتر در این دنیا هستند و این نکته ای است که دست قدرت آفرینش، چنین نیازی را در وجود انسان قرار داد.          

 

آیت الله نورمفیدی با قرائت بخشی از مناجات المریدین امام سجاد(ع) ادامه داد: آن حضرت در این دعا از ذات اقدس الهی خواسته است که تو باید هدایت کننده انسان باشی، در غیر اینصورت، به چیزهایی اعتقاد پیدا می کند که واقعی نیستند.   

 

امام جمعه گرگان با بیان این که انسان گاهی اوقات در شناخت نیاز و رفع آن دچار اشتباه می شود، اظهار داشت: مشرکین، در پرستش، دچار اشتباه بودند، عوامل انحرافی، آنها را به این سمت کشاندند. 

 

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: پیامبران از مشرکین می خواستند عقلی که پروردگار به آنها داده است را بکار بیندارند، سنگ، چوب، خوشید و ستاره چکاره اند که معبود انسان شوند.

 

به گفته وی، پروردگار، انسان را جانشین خود در زمین قرار داده و برتر از همه موجودات، خلق کرده است؛ به همین دلیل تنها باید سرتعظیم و تسلیم در برابر ذات اقدس الهی فرود آورد.  

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که ذات اقدس الهی در قرآن فرموده هر انسان مؤمن که عمل صالح انجام دهد، ما به او زندگی پاک می دهیم، به نقل از حضرت علی(ع) اظهار داشت: زندگی پاک یعنی قناعت، خوشابحال کسانی که در دنیا به یاد معاد و حسابرسی قیامت هستند و به درآمدهای خود اکتفا می کنند.     

 

وی با اشاره به این که انسان باشخصیت، چشم و همچشمی ندارد، قانع است و به داشته های خود اکتفا می کند، افزود: حضرت علی (ع) فرموده است چشم و همچشمی باعث ناراحتی و سلب آرامش می شود؛ به همین دلیل هر که در زندگی خود راضی باشد، غم و غصه از او بیرون می رود.

 

آیت الله نورمفیدی توضیح داد: ممکن است فردی ماهانه درآمد هنگفتی داشته باشد، اما اخلاق او مناسب نباشد، چنین فردی همیشه فقیر است، اما کسی که با درآمد اندک، اخلاق مناسب داشته باشد، زندگی بهتری دارد.    

 

وی ادامه داد: انسانی که با زندگی دنیا آشنا و نگاهش به بعد از مرگ باشد، سبک زندگی خود را در این دنیا تغییر می دهد و نسبت به داشته های دیگران، حسرت نمی خورد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات