۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۲۷۴۴۱۶
مبلغ دینی:

کم رنگ شدن فرهنگ زکات از عوامل بی برکتی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مبلغ دینی با اشاره به این که هر چیزی زکاتی دارد و زکات علم نیز آموزش و نشر علم به اهل آن است، گفت: منظور از اهل آن این است که به عنوان مثال علم ساخت سلاح جنگی باید در اختیار افرادی قرار بگیرد که بخواهند از خود در برابر تجاوز دشمن دفاع کنند نه این از آن برای تجاورز و ظلم به دیگران استفاده شود.
حجت الاسلام محمد بُداغ آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد بُداغ آبادی مبلغ دینی بعد از ظهر امروز در جمع نمازگذاران مسجد امام حسن مجتبی(ع) کاشان گفت: پیامبر اکرم می فرماید، اعمال نیک انسان در قیامت مانند ابرها به دنبال او در حرکت هستند، از این او متعجب می شود و از خدا سؤال می کند این کارها را من انجام نداده ام، خداوند می فرماید این دانش تو است که به مردم آموختی و بعد از تو به آن عمل کردند.

 

وی افزود: یکی از عوامل مهم بی برکتی در جامعه کم رنگ شدن فرهنگ زکات در جامعه است که خداوند نیز برکت را از بندگانش به دلیل بی توجهی به این فریضه الهی گرفته است.

 

این مبلغ دینی یاد آور شد: امام کاظم(ع) می فرماید، زکات برای کمک به نیازمندان و افزایش دارایی های توانگران است، بنابراین کسی که تمکن مالی دارد بخشی از مال او به عنوان زکات به نیازمندان تعلق دارد.

 

حجت الاسلام بُداغ آبادی در ادامه با اشاره به حقوق فرزند بر پدر و مادر و حقوق پدر و مادر بر فرزند گفت: خداوند بر اساس حکمت خود فرزند دختر و یا فرزند پسر به بندگانش عطا می کند و داشتن فرزند دختر و یا پسر اختیاری نیست اما امروز یکی از مسائلی که در کشور رایج شده است تعیین جنسیت فرزندان است.

 

وی با اشاره به این که برخی از خانواده ها از داشتن فرزند دختر خود داری می کنند که این تفکر عرب جاهلیت است گفت: امروز یکی از دلایل افزایش آمار سقط جنین در کشور وجود نوزاد دختر است.

 

به گفته وی، امروز عرب جاهلیت مدرن و وهابیت مدرن، سبب شده است تا خانه های مسکونی مردم بی دفاع یمن از سوی هواپیماهای جنگی آل سعود بمباران و تعداد زیادی کودک و زن مسلمان و بی گناه به شهادت برسند.

 

این مبلغ دینی گفت: یکی از حقوقی که فرزندان بر پدر و مادر دارند این است که اگر دختر بود او را از خود دور نکنند و مانند فرزندان پسر به اواحترام بگذارند.

 

حجت الاسلام بُداغ آبادی با اشاره به این که امام صادق می فرماید، دختر رحمت است و پسر نعمت است و باید از هر دو مواظبت کنیم ابراز کرد: نعمت را باید مواظب کرد اما رحمت از تو مواظبت خواهد کرد.

 

وی آموزش احکام شرعی به فرزندان را یکی دیگر از حقوق پدر و مادر بر فرزندان دانست و گفت: پدر و مادر باید احکام شرعی را پیش رسیدن فرزندان شان به سن بلوغ به آنها آموزش بدهند.

 

این مبلغ دینی در ادامه کم رنگ شدن مشورت پدران و مادارن با فرزندان را یکی مشکلات خانواده ها نام برد و افزود: فرزندان خود را در امور زندگی دخالت دهید و از آنها مشورت بگیرید تا شخصیت آنها رشد و نمو داشته باشد.

 

حجت الاسلام بُداغ آبادی همچنین با اشاره به این که یکی از مسائلی که در خانواده ها کم رنگ شده است را کم وقت گذاشتن برای فرزندان دانست و یاد آور شد: پدران و مادران اگر برای فرزندان وقت نگذارند فرزندان آنها وقت خود را در جاهایی صرف خواهند که به صلاح آنها نیست./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات