۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۴
کد خبر: ۲۷۴۸۲۸
امام جمعه مشهد اردهال کاشان:

مدیریت مصرف و توجه به تولید در کنار توافق هسته ای، ایران را آقای ملل جهان می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال گفت: به نتیجه رسیدن در مذاکرات هسته ای ممکن است موجب وضعیت بهتر اقتصادی شود، اما باید با مدیریت مصرف و توجه به تولید، ایران اسلامی را آقای ملل جهان کنیم.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي سليماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان سه شنبه شب در جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که مصرف زیاد آب حرام و از وسوسه های شیطان است، گفت: در روایات خواندن دو رکعت نماز با شرایطش را از 70 حج و عمره مقبول بالاتر دانسته اند که این خود یک مشوق دینی است.

 

وی افزود: خداوند نورانیت خاصی در صورت نماز خوان قرار می دهد، از این رو نوجوان در مدرسه و یا در پای منابر به خواندن نماز روی می آورد که شیطان در این زمینه برای انصراف از نماز خواندن تلاش می کند.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که در مبارزه نوجوانان با شیطان، اگر مشوق های مناسب از طرف مسؤولان و اهل خانواده وجود داشته باشد، موجب غلبه نوجوانان بر شیطان می شود، گفت: شیطان، دوستان بد و زنان بدحجاب خیابانی از عوامل منحرف کننده جوانان هستند.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان ابراز کرد: شیطان اگر نتواند جوانان را به شیوه های معمول منحرف کند، در وضو و غسل آنها وارد می شود و او را در مقدار آب و چگونگی وضو گرفتن وسواس می کند.

 

اسراف هنر نیست و شخصیت نمی آورد، بلکه عذاب و بی برکتی به دنبال دارد

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که برخی با گذشت چندین سال از سن تکلیفشان، نحوه صحیح انجام غسل را بلد نیستند، گفت: در روایات آمده است که اگر کسی چهل غسل جمعه را مرتب انجام دهد، بدن او بعد از مرگ سالم می ماند و از هم نمی پاشد.

 

به گفته وی، برخی بعد از مدتی به بهانه مد، از لباس های سالم خود استفاده نمی کنند که این امر اسراف و حرام است، از این رو می توان با دقت نظر در نحوه مصرف و جلوگیری از اسراف، سرمایه زیادی را برای کشور اندوخته کرد.

 

وی، بنر و تاج گل های متعدد در مراسم های مختلف را نهی کرد و آنها را دلارهایی دانست که به دست خودمان نابود می کنیم و بیان کرد: اسراف هنر نیست و شخصیت نمی آورد، بلکه عذاب و بی برکتی به دنبال دارد.

 

حجت الاسلام سلیمانی اقتصاد مقاومتی را در مدیریت مصرف و تولید دانست و گفت: ما ملتی مصرف گرا هستیم که اگر مصرف خود را مدیریت کنیم و به تولید بپردازیم، می توانیم خودکفا باشیم.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان با اشاره به بیانیه جمع بندی مذاکرات هسته ای، گفت: به نتیجه رسیدن در مذاکرات هسته ای ممکن است موجب وضعیت بهتر اقتصادی شود، اما باید با مدیریت مصرف و توجه به تولید، ایران اسلامی را آقای ملل جهان کنیم.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه با سفارش به ایجاد یک حکومت اقتصادی پیروز در صحنه بین المللی، گفت: اگر شرایط برای حکومت امیرمؤمنان(ع) فراهم می شد، ایشان بهترین حکومت را برپا می کرد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات