۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۷۶۰۸۵

نماینده ولی فقیه در قزوین، درگذشت آیت‌الله آزاد قزوینی را تسلیت گفت

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حاج شیخ علی آزاد قزوینی از علمای برجسته حوزه های علمیه از جمله حوزه علمیه نجف اشرف در 87 سالگی درگذشت.
حجت الاسلام عابديني

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، آیت الله حاج شیخ علی آزاد قزوینی از علمای برجسته حوزه های علمیه از جمله حوزه علمیه نجف اشرف در 87 سالگی درگذشت.

 

این روحانی جلیل القدر، در سال 1307 در روستای زرآباد قزوین متولد شد؛ وی از نوادگان مرحوم ملاعلی کنی بود.

 

ایشان در حوزه های علیمه قم و نجف اشرف تحصیل کرده و شاگرد آیات عظام سید عبدالهادی شیرازی، سید محمود شاهرودی و سید ابوالقاسم خویی بود.

 

این روحانی برجسته در مدت 30 سال اقامت در جوار بارگاه امیرالمومنان علی(ع) تدریس علوم دینی را نیز بر عهده داشت.

 

تالیف یک دوره کامل فقه از طهارت تا دیات از یادگارهای علمی ایشان است.

 

وی در سفر زیارتی به مشهد مقدس در جوار حضرت ثامن الحجج علیه السلام به دیدار حق شتافت و پیکر مطهرش فردا صبح در مشهد مقدس تشییع و در حرم رضوی به خاک سپرده خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در پیامی ارتحال حضرت آیت‌الله شیخ علی آزاد قزوینی را تسلیت گفت.

 

متن پیام حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی به این شرح است:

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ

بیت مکرم فقیه عالیقدر حضرت آیت‌الله حاج شیخ علی آزاد قزوینی (رضوان اله علیه)

ارتحال عالم ربانی و فقیه گرانقدر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ علی آزاد قزوینی (رحمت الله علیه) موجب تأثر و تألم گردید.

رحلت آن روحانی جلیل‌القدر که از علمای برجستهٔ حوزهٔ علمیهٔ نجف اشرف و از مدرسین حوزهٔ علمیهٔ قم به شمار می‌رفت و عمر با برکت خود را در راه خدمت به اسلام و ترویج فقه امام صادق (علیه السلام) با زهد و تقوا سپری نموده، به محضر مقدس حضرت ولی عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالیحوزه های علمیه ، اقشار مختلف مردم، خصوصاً اهالی محترم و متدین استان‌های قم و قزوین و خاندان معزز آن فقید سعید، تسلیت و تعزیت عرض نموده، از درگاه خداوند رحمان و رحیم برای آن عزیز سفرکردهٔ به جوار رحمت الهی علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت دارم.

عبدالکریم عابدینی

نمایندهٔ ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین

آثار علمی آیت الله آزاد قزوینی چراغ راه جویندگان علم و حقیقت خواهد بود

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای استان قزوین در حوزه علمیه قم در پیامی در گذشت آیت الله علی آزاد قزوینی از اساتید سطح عالی و خارج حوزه را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام تسلیت آمده است: عالمی که از دیار مرحوم علامه سید موسی نورآبادی از الموت قزوین برای کسب علم و معرفت راهی نجف اشرف شد و با نوشیدن جام علوی در کسب تحصیلات عالیه بالغ بر 30سال در آن دیار به تدریس و مجاهدت اهتمام ورزید تا جایی که پس از تحمل محرومیت ها، زندان، شکنجه و حتی به شهادت رساندن چند تن از خانواده ایشان، توسط صدام از نجف اخراج و راهی قم شد. تحمل سختی ها و داغ های متعدد از جمله از دست دادن طلبه جوان و فاضل خود، او را از ادامه مسیر زندگی علمی خارج نکرد.

سالها تدریس در سطوح عالی حوزه برگ زرینی در زندگی ایشان است که ماحصل آن تربیت تعداد زیادی از طلاب و روحانی است، آثار مکتوب گرانسگی از این عالم ربانی به یادگار مانده که بی شک چراغ راه جویندگان علم و حقیقت خواهد بود.

در ادامه خاطرنشان شده است: روح بلند آن عالم ربانی در جوار ملکوتی ثامن الائمه(ع) به ملکوت اعلی پیوست و جسم شریفش فردا پنجشنبه در آن حریم ملکوتی آرام خواهد گرفت.

در پایان آمده است: مجمع طلاب و روحانیون استان قزوین، ارتحال عالم ربانی آیت الله شیخ علی آزاد قزوین را به محضر مقدس ولی عصر حضرت حجت بن الحسن العسکری روحی و ارواحنا العالمین فدا، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، مراجع عظام تقلید، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیت آن مرحوم و شاگردان ایشان و عموم مردم شهید پرور و عالم پرور قزوین تسلیت می گوید./955/پ203/ب4

ارسال نظرات