۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۷۶۹۶۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

اردوهای جهادی؛ الگویی کاربردی برای غلبه بر محرومیت ها و محدودیت ها

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اردوهای جهادی جوانان در مناطق روستایی و دورافتاده، الگویی کاربردی برای غلبه بر محرومیت ها و محدودیت ها است.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با دانشجويان اعزامي به اردوهاي جهادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با دانشجویان اعزامی به اردوهای جهادی، اظهار کرد: کار و تلاش برای محرومان و با نیت جلب رضای باری تعالی، اقدام بسیار ارزشمندی است که از چند سال پیش در قالب اردوهای جهادی در روستاها و مناطق محروم کشور اجرا می شود.

وی با تأکید بر تقویت و گسترش اردوهای جهادی برای رفع نیازها و محرومیت های مناطق دورافتاده، خاطرنشان کرد: جوانان مؤمن و انقلابی بدون هیچ چشم داشت مادی از وقت استراحت و تفریح خود گذشته و به یاری روستاییان محروم می شتابند که این اقدام در زمره اعمال فی سبیل الله و عبادات بزرگ است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از تلاش جوانان دانشجو برای خدمت به مردم نقاط محروم در حوزه های مختلف عمرانی، آموزشی، فرهنگی و غیره آن هم در سخت ترین شرایط قدردانی کرد و افزود: امروزه اردوهای جهادی دانشجویی به عنوان الگویی کاربردی برای غلبه بر محرومیت ها و محدودیت ها است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی دانشجویان در مناطق محروم و روستاهای دورافتاده الگوی مناسبی از همدلی، همزبانی، همکاری و کار و کوشش جهادی است.

وی با بیان این که دین مبین اسلام همواره کمک به مستضعفان و محرومان را مورد تأکید قرار داده است، افزود: کاری که امروز در قالب اردوهای جهادی انجام می شود، نمونه بارزی از جهاد مخلصانه در راه کسب رضای خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی از مسؤولان و متولیان امر خواست تا با تسهیل شرایط و قرار دادن امکانات و نیازهای اولیه در اختیار گروه های جهادی، ضمن گسترش فعالیت این گروه ها در روستاها و مناطق محروم استان، در راستای رفع محرومیت های مناطق دورافتاده خراسان شمالی نیز گام های عملی بردارند.

عبدالله امینی فر، مسؤول بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی نیز با اشاره به اعزام گروه های جهادی دانشجویی به مناطق محروم استان، اظهار کرد: تابستان امسال و از ابتدای مرداد، 9 گروه جهادی شامل یک گروه از دانشگاه علم و صنعت تهران و هشت گروه نیز از دانشگاه های خراسان شمالی در قالب اردوهای جهادی به مناطق و روستاهای محروم شهرستان های مانه و سملقان، جاجرم، شیروان، راز و جرگلان و بجنورد اعزام می شوند.

وی با بیان این که گروه های جهادی دانشجویی از دانشگاه های جاجرم با ظرفیت 60 نفر از هفتم تا پانزدهم مرداد در روستاهای چهار بید، حصار عیسی و کتلی جهاد فرهنگی و عمرانی می کنند، اضافه کرد: همچنین 50 نفر از دانشجویان دانشگاه های اسفراین نیز از پنجم تا پانزدهم مرداد در روستاهای سرخ قلعه، دپرچین و کریم آباد و 100 نفر از دانشجویان جهادگر دانشگاه علم و صنعت تهران نیز از نهم تا بیست و سوم این ماه در روستاهای پرسه سو و سوخسوهاشم در زمینه های مختلف خدمات رسانی می کنند.

امینی فر با اشاره به شمار دانشجویان سایر گروه های جهادی فعال در استان، افزود: تابستان امسال در مجموع بیش از 600 دانشجو از دانشگاه های مختلف در قالب اردوهای جهادی به روستاها و مناطق محروم شهرستان های استان خراسان شمالی اعزام می شوند.

گفتنی است، حدود نیمی از جمعیت 915 هزار نفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور در روستاها و مناطق غالبا محروم زندگی می کنند./9314/پ202/ج

ارسال نظرات