۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۲۷۷۱۴۱
آیت‌الله صفائی بوشهری:

قیام شهید دلواری برخاسته از متن قرآن و عترت بر اساس وظیفه و جهاد اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله صفایی بوشهری بیان اینکه قیام شهید رئیسعلی دلواری یک قیام عادی نبود، گفت: قیام شهید دلواری برخاسته از متن قرآن، عترت و ولایت بر اساس وظیفه و جهاد اسلامی و با دست خالی علیه ابرقدرتی بوده که مورد حمایت و پشتیبانی تمامی کشورها بوده است.
ديدار خانواده شهيد دلواري با آيت‌الله صفائي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر پیش از ظهر امروز خانواده و نوادگان شهید رئیسعلی دلواری به همراه امام جمعه دلوار و فرماندار تنگستان با آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست، گفت: نهضت مبارزه ضد استعماری جنوب علیه استعمار انگلیس در تاریخ مبارزات ضد استعماری و آزادی خواهان نقش بسیار مهمی دارد.

 

وی افزود: بعد از این نهضت به سرداری رئیسعلی دلواری و رهبری علمای بزرگ آن زمان مانند علامه بلادی، سید علی نقی دشتی و مجتهد برزاجانی و سید مرتضی اهرمی و همکاری مردم، دیگر در حوزه خلیج فارس شاهد حضور انگلیس نبوده‌ایم.

 

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: از آن زمان تاکنون دیگر هیچگاه انگلیس به نه تنها ایران بلکه حوزه خلیج فارس حمله نکرد چون متوجه یک نکته بسیار مهم شده که اگر بخواهد به ایران حمله کند، خون رئیسعلی دلواری تولید هزاران رئیسعلی دلواری کرده و منطقه دلوار کل ایران است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان با بیان اینکه قیام شهید رئیسعلی دلواری یک قیام عادی نبود، بیان داشت: قیام شهید رئیسعلی دلواری برخاسته از متن قرآن، عترت و ولایت بر اساس وظیفه و جهاد اسلامی و با دست خالی علیه ابر قدرتی بوده که مورد حمایت و پشتیبانی تمامی کشورها بوده است.

 

وی با بیان اینکه ما هنوز به واقع شهید رئیسعلی دلواری را نشناخته ایم، اظهار داشت: شهید رئیسعلی دلواری شخصی است که در سن جوانی، کاری بزرگ نه تنها در ایران و حوزه خلیج فارس بلکه در طول تاریخ جهان انجام داده است.

 

آیت الله صفایی بوشهری بیان داشت: شهید رئیسعلی دلواری درس بزرگی به جهان داد و آن درس این است که می توان بر اساس آموزه‌های قرآن و عترت و در طریق ولایت و تابعیت از روحانیت با دست خالی در کنار مردم با عنایت خدا، انگلیس و ابرقدرت ها را به زانو درآورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه نام شهید رئیسعلی دلواری در طول تاریخ ماندگار است، افزود: این ماندگاری بخاطر این نکته است که ایشان بر اساس آموزه های دین و اتکاء به دین و روحانیت حرکت کرد، از ابرقدرت ها نترسید و جهاد کرد و با پشتوانه مردم این حماسه را آفرید./833/پ203/ح

ارسال نظرات