۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۲۷۸۷۱۷
مدیر حوزه علمیه مازندران:

حوزه علمیه نباید به بنگاه تربیت نیرو و ارائه مدرک برای سازمان ها تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه های علمیه نباید به بنگاه تربیت نیرو و ارائه مدرک برای سازمان ها و ادارات تبدیل شوند، افزود: ما می خواهیم طلبه فاضل و مهذب تربیت و تحویل جامعه اسلامی دهیم.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل از تحصیل علم به عنوان یکی از راه های رسیدن انسان به سعادت یاد کرد و گفت: هر علمی به اندازه سر وجودی خود ظرفیت رساندن انسان به کمال را دارد و در این میان هیچ علمی به اندازه علم توحید، دین و فقه ظرفیت رساندن انسان به کمال را ندارد.

 

وی با بیان این که حوزه های علمیه بستر تحقق علم دین هستند، افزود: با بررسی تاریخ اسلام و چهره های علمی دنیا هیچ دانشگاه و مرکز علمی شاگردانی مثل شاگردان مکتب امام صادق(ع) در حوزه های علمیه تربیت نکرده است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تحویل علم در مسیر رسیدن به عزت و سعادتی که خداوند متعال برای ما فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: طی کردن این مسیر موجب زمینه ای را برای رشد و گسترش علوم دینی در جامعه فراهم می کند.

 

حجت الاسلام طاهری با بیان این که مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل از جمله مراکز دینی موفق و اثرگذار کشور است، ادامه داد: امروز طلاب مستعد و توانمندی در این مرکز مهم علمی استان در حال تحصیل هستند.

 

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه امروز مرکز پرورش نسلی پرتلاش، ارزشمند و ارزنده است، افزود: این نسل اثرگذار جامعه اسلامی با توجه به فضاهای باز امروز جوامع حوزه های علمیه را برای ادامه تحصیل برای خود انتخاب کردند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران، خدمت به حوزه های علمیه را یکی از راه های مهم رسیدن به عزت و سعادت برشمرد و خاطرنشان کرد: تقویت حوزه های علمیه بهترین راه ترویج معنویت و ارزش  های دینی در جامعه است.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به اهمیت مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل گفت: انتصاب نام این مدرسه به وجود مبارک امام حسن عسکری(ع)، حضرت آیت الله جوادی آملی و همچنین سابقه و جایگاه علمی شهرستان آمل، تکلیف این حوزه را سنگین تر می کند.

 

وی با اشاره به تحصیل طلاب سطح دو در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) ادامه داد: در این حوزه علمیه طلبه مبتدی نداریم پس باید مراقب بود طلاب این حوزه باید ممهز در طلبگی باشند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه های علمیه نباید به بنگاه تربیت نیرو و ارائه مدرک برای سازمان ها و ادارات تبدیل شوند، افزود: ما می خواهیم طلبه فاضل و مهذب تربیت و تحویل جامعه اسلامی دهیم.

 

وی بر ضرورت توجه به مباحث تهذیبی در کنار مسائل آموزشی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: علم بدون تهذیب نمی تواند زمینه سعادت و تعالی انسان را فراهم کند.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید براین که حوزه علمیه بیشتر از هر جای دیگری نیاز به خودسازی دارد، ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر بهترین طلبه های مدارس علمیه ما به خاطر کمبود امکانات و مسائل معیشتی به مراکز دانشگاهی و سازمان های دولتی وحتی برخی ادارات غیرمرتبط با حوزه دین روی می آورند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر تقویت معاونت تهذیب در مدارس علمیه، افزود: همان طور که مسائل مربوط به آموزش در حوزه های علمیه با جدیت دنبال می شود مسأله تهذیب طلاب نیز باید تقویت و در جهت گسترش آن برنامه ریزی صورت گیرد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات