۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۷۹۳۴۵
هشدار عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی؛

نیروهای ارزشی و انقلابی با عنوان تندرو به حاشیه رانده می شوند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) نبض تپنده دانشگاه‌ها را در گرو فعالیت تشکل‌های انقلابی دانست و گفت: مهمترین رکن زنده ماندن روحیه انقلابی در دانشگاه‌ها اساتید هستند که وجود مشکل در آن‌ها به بدنه دانشگاه ضربات جبران ناپذیری وارد خواهد کرد.
حجت الاسلام دکتر محمد رضا باقرزاده  عضو هيأت علمي موسسه امام خميني (ره)
حجت الاسلام محمد رضا باقرزاده عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نبض تپنده دانشگاه‌ها را در گرو فعالیت تشکیل‌های انقلابی دانست و اظهار داشت: دغدغه دانشگاه‌ها به سال‌های قبل از انقلاب بر می‌گردد و این حساسیت بسیار به جا است.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ادامه داد: از ابتدای شکل گیری دولت یازدهم رهبر معظم انقلاب دغدغه داشتند که در سایه شعار اعتدال جریان‌های انقلابی هضم شوند و از ابتدا فرمودند که به اسم اعتدال نیروهای انقلابی کنار زده نشوند.
حجت الاسلام باقرزاده افزود: اکنون همین خطر وجود دارد که نیروهایی که دغدغه‌ انقلابی دارند و از انقلاب دفاع می‌کنند به عنوان تند رو به حاشیه رانده شوند؛ شعار اعتدال یک شعار معنا داری نیست که خارج از گفتمان اسلامی هیچ مفهومی از آن به دست نمی‌دهد.
وی خاطر نشان کرد: در فضایی که به اسم اعتدال نامگذاری شده است اگر کسی سلیقه خاصی داشته باشد آن را تندرو می‌خوانند و حذف می‌کنند؛ این فضای دولت دغدغه مهم دلسوزان است.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: این مسأله در زمان اصلاحات هم مطرح بود چون جوان برای نشاط و شادی نیاز به گناه و اردوی خارج از کشور و مختلط ندارد؛ جوان برای تفریح با استفاده از ابزار حلال خود را از نظر روانی تخلیه می‌کند؛ بعضی برای تخلیه روانی دانشجویان کنسرت‌های موسیقی را تجویز می‌کنند شاید اینان احساس می‌کنند که دانشجویان ما دچار بیماری افسردگی هستند و می‌خواهند به روش‌های غربی ایشان را مداوا کنند.
حجت الاسلام باقرزاده ادامه داد: حذف نیروهای ارزشی و جایگزینی نیروهای غیر ارزشی در سطوح مختلفی انجام می‌شود؛ گاهی در تشکل‌ها، یک وقت در گروه‌های دانشجویی و پژوهشگاه است و زمانی در سطح اساتید انجام می‌شود؛ به کارگیری نیروهای غیر ارزشی در سطح اساتید خطرناک‌ترین فعلی است که می‌تواند در این راستا انجام شود.
وی هویت دانشگاه را مبتنی بر کتاب، دانشجو و استاد دانست و گفت: حذف هر یک از سه مورد ذکر شده هویت دانشگاه را از بین می‌برد؛ اما کلیدی ترین بخش دانشگاه استاد است؛ اگر استاد دانشگاه توسط کانال‌های نا سالم معرفتی و علمی تغذیه شود، دانشجویان را هم به بیراهه می‌کشاند.
عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: دغدغه انقلابی بودن دانشگاه‌ها باید در بین اساتید دانشگاه بیشتر باشد زیرا اساتید هستند که به افکار دانشجویان جهت دهی و جزوات و کتب درسی را از دیدگاه خود تدریس می‌کنند؛ این اساتید هستند که خارج از کتب درسی آموزش‌هایی مبتنی بر عقاید خود به دانشجویان القاء می‌کنند؛ نیروهای غیر ارزشی در نقش استاد در پایان نامه‌ها و مشاوره‌ها نیز می‌توانند ضربات جبران ناپذیری به بدنه دانشگاه وارد کنند./836/ت302/ج
ارسال نظرات