۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۲۷۹۴۷۷
کارشناس دینی:

دوری از علم سبب ترویج اندیشه‌های خرافی در جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مذهبی ترویج اندیشه های خرافی در دین را از نشانه های دوری مسلمانان از دانش و علم دانست و گفت: اسلام دین علم و دانش است و تدوین یک رساله جامع در بیان حقوق مادی و معنوی از سوی یکی از بزرگان دینی ما نشانه ظرفیت بالای مبانی مذهبی اسلام در نشر و تدوین آنها است.
رساله حقوق امام سجاد(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی فاتحی، کارشناس مسائل دینی عصر امروز در سلسله مباحثی با موضوع تفسیر رساله حقوق امام سجاد(ع)، حقوق اسلامی را مجموعه ای از ارکان و عناصر هماهنگ با ذات و فطرت افراد برشمرد و گفت: تمام دستورات اسلامی اعم از امرها و نهی ها متناسب با روحیات و خلقیات ذاتی بشر وضع شده و منافاتی با فطرت بشری ندارد.

 

وی فقه اسلامی را زیرساخت اصلی و مهم ترین عنصر حقوق اسلامی برشمرد و افزود: فقه، مجموعه ای از باید ها و نبایدها است که با بیان عقل و دانش قابل درک برای بشر وضع شده و هدف غایی آن نظام مند کردن اجتماع است.

 

کارشناس مسائل دینی ترویج اندیشه های خرافی در دین را از نشانه های دوری مسلمانان از دانش و علم دانست و تأکید کرد: اسلام دین علم و داشن است و تدوین یک رساله جامع در بیان حقوق مادی و معنوی از سوی یکی از بزرگان دینی ما نشانه ظرفیت بالای مبانی مذهبی اسلام در نشر و تدوین آنهاست.

 

حجت الاسلام فاتحی تصریح کرد: اگر امام سجاد(ع) یک رساله جامع حقوقی برای آیندگان تدوین می فرمایند، به دلیل آن است که به موازات رشد عقل و دانش بشری همواره امکان تفسیر و توضیح این مبانی وجود دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به تشییع پیکر شهدای گمنام در شهرضا، حق شهید را یکی از با ارزش‌ترین حقوق الهی برشمرد و گفت: همه ما وظیفه داریم با اعمال و رفتار خود مانع تضییع حق شهدا در جامعه شویم زیرا ادای بسیاری از حقوق با رفتار و کردار ما محقق می شود.

 

کارشناس مسائل دینی ترویج بی بند و باری را از مصادیق تجاوز به حقوق دیگران در جامعه اسلامی برشمرد و تأکید کرد: در جامعه ای که افراد ملزم به رعایت حقوق دیگران هستند و هیچ مجوزی برای تجاوز به حریم دیگران ندارند، برخی افراد حق ندارند با عریانگردی سبب آزار دیگران شوند./939/پ202/ب4

ارسال نظرات