۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۷۹۶۵۹
امام جمعه اهرم:

بسیاری از شهبات با مطالعه فقه جعفری برطرف می‌شود

خبرگزاری رسا - امام جمعه اهرم با بیان این‌که فقه جعفری در برگیرنده همه ابعاد زندگی ما شیعیان است، گفت:‌ اگر همه شیعیان اندیشه‌های امام را مطالعه و در زندگی به کار ببرندد، بسیاری از مشکلات و شبهات بر طرف می‌شود.
راستگو
حجت الاسلام عیسی راستگو امام جمعه اهرم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر گفت: نام جعفر به معنای یک نهر جاری شده و پرفایده است و حضرت ملقب به امام صادق هستند، از این جهت که هر چه می گفتند راست و درست بود و از فضیلت آن حضرت، صدق و راستگویی بود و به همین جهت صادق نامیده شدند.
 
وی با بیان اینکه عصر زندگانی امام صادق(ع)  عصر استثنایی است، اظهار داشت: بحث کشمکش و نزاع بنی امیه و خاندان عباسی بر سر قدرت باعث شد که فضایی ایجاد شود که دیگر کسی امام صادق(ع) را در تنگنا قرار ندهد و آن تنگناها و فضای اختناقی که از طرف بنی امیه برای سایر ائمه به وجود آمده بود، دیگر آن فضا وجود نداشت و امام صادق(ع) از این نزاع قدرت بین بنی امیه و بنی عباس استفاده کردند و آن دانشگاه بزرگ جعفری را تشکیل دادند.
 
امام جمعه اهرم ادامه داد: 4000 نفر در دانشگاه امام صادق(ع) شرکت می کردند و علاوه بر اینکه شیعیان از محضر ایشان استفاده می کردند، آن قدر قدرت علمی امام بالا بود که ابوحنفیه رئیس مذهب حنفیه اهل سنت و مالک جزء امامان مذاهب اسلامی اهل سنت، خود را نیازمند به حضور در کلاس امام صادق(ع) می دیدند، لذا مالک بن انس، از فقهای بزرگ اهل سنت می گوید بهتر از جعفربن محمد، هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و در هیچ قلبی خطور نکرده است.
 
حجت الاسلام راستگو افزود: همچنین ابو حنفیه رئیس مذهب حنفیه اهل سنت می گوید، اگر آن دو سالی که من نزد جعفربن محمد درس خواندم، نبود، هیچ اندوخته و سرمایه علمی نداشتم.
 
وی ابراز کرد: یکی از خصوصیات امام صادق(ع) این است که شاگردانش در علوم مختلفی مثل فلسفه، حدیث، فقه، نجوم، ستاره شناسی و حتی در علوم شیمی متبحر بوده اند.
 
امام جمعه اهرم درباره سجایای اخلاقی امام صادق(ع) اظهار داشت: حضرت دارای قلبی روشن به نور الهی و اهل احسان به نیازمندان و بی نهایت متواضع بود و در مزرعه خودشان کشاورزی می کردند و در حالی که بیل و کلنگ به دست می گرفت می فرمود، اگر در این حال پروردگار خود را ملاقات کنم خوشبخت خواهم شد.
 
حجت الاسلام راستگو اظهار داشت: فقه جعفری دربرگیرنده همه ابعاد زندگی ما شیعیان است و اگر همه شیعیان اندیشه‌های امام را مطالعه و در زندگی به کار ببرند، بسیاری از مشکلات و شبهات بر طرف می‌شود./846/ت302/ی
ارسال نظرات