۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
کد خبر: ۲۷۹۷۹۸
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

شهدا الگوی سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که این شهدا آمدند تا به ما بگویند، ما برای حفظ اسلام و اعتلای دین از جان خود گذشتیم، گفت: شهدا الگوی سیاسی و اجتماعی همه ما هستند.
دکتر عباس مقتدايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در مدرسه رسول صادق، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت: عقل به شرط استفاده صحیح، همانند چراغ راه عمل می کند.

 

وی با اشاره به برگزاری جلسات عزاداری اهل بیت(ع) افزود: برگزاری این جلسات برای نزدیک شدن هرچه بیشتر افراد جامعه به معارف اهل بیت(ع) است.

 

مقتدایی گفت: هر کسی که معارف اهل بیت(ع) را برای دیگران بیان کند، جزء شاگردان امام صادق(ع) محسوب می شود.

 

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) بیان داشت: برخورداری از عقل، فهم، فقه، حلم و مدارا با دیگران باعث محبوب شدن افراد نزد امام زمانشان می شود.

 

وی افزود: عقل عطیه ای الهی است که همه افراد از آن بهره مندند و همانند چراغ راه، موجب هدایت انسان می شود به شرطی که از آن به درستی استفاده شود.  

 

مقتدایی گفت: اگر عقلانیت در جامعه ای محور شود، پیشرفت های زیادی برای آن جامعه حاصل می شود.

 

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: معنای فهم و عقل متفاوت است و برخی افراد با این که از عقل برخوردارند، نمی توانند عقل خود را در جهت صحیح به کار گیرند و این یعنی عدم وجود فهم.

 

وی افزود: هر کسی باید به اندازه توانش در به دست آوردن احکام دین تلاش کند و زندگی خود را بر اساس مبانی اهل بیت(ع) استوار سازد.

 

مقتدایی گفت: حلیم(بردبار) از اسامی خداوند است و در حال حاضر ما باید این صفت الهی را در خود تقویت کنیم تا چشم طمع دشمن از کشور برداشته شود.

 

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شیعه حتی با دشمن خود مدارا می کند و در هنگام برخورد با نیازمند، طوری رفتار می کند که نیاز او را نیاز خود می بیند.

 

وی در پایان با اشاره به تفحص شهدای غواص افزود: این شهدا آمدند تا به ما بگویند، ما برای حفظ اسلام و اعتلای دین از جان خود گذشتیم و ایستادگی کردیم تا جامعه ما به دست بیگانگان نیفتد، ما نیز باید آن ها را در زندگی اجتماعی و سیاسی خود الگو قرار دهیم./939/پ203/ح

ارسال نظرات