۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۲۸۱۹۹۳
رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء:

ترویج آموزه های قرآنی بهترین خدمت به جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام انصاری گفت: قرآن امروز نسخه کاملی است که می‌تواند دردهای بشری را درمان کند، امروزه و با شرایط کنونی اصلی‌ترین، مهم ترین و زیباترین خدمت به جامعه رواج فعالیت‌های قرآنی است.
حجت الاسلام انصاري رييس عقيدتي سياسي پدافند هوايي خاتم الانبياء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد علی انصاری، ظهر امروز در آیین اختتامیه پانزدهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهران شاغل و خانواده‌ کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء (ع) با اشاره به همزمانی این مسابقات با ایام مبارک دهه کرامت گفت: وجود بارگاه نورانی و مبارک امام رضا (ع) و خواهر گرامی ایشان حضرت معصومه (س) در کشور موجب برکات مادی و معنوی زیادی است.

 

وی ولایتمداری را از برکات زندگی مردم کشور دانست و اظهار کرد: قاطبه مردم دلبسته و وابسته به ولایت هستند و همواره حامی و پشتیبان ولایت فقیه بوده‌اند و همین موجب رشد و تعالی کشور و وجود برکت در زندگی مردم شده است.

 

حجت الاسلام انصاری برگزاری مسابقات قرائت و حفظ قرآن کریم را حرکتی مفید در راستای فهم مبانی قرآن کریم ذکر کرد و افزود: مهم ترین مسأله عمل کردن و تبعیت از دستورات قرآن کریم است، قرآن کتابی است جامع و مؤثر در زندگی انسان و عمل کردن به آن موجب رشد و تعالی و سعادت ابدی انسان خواهد شد.

 

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء خاطر نشان کرد: عظمت و ارزش قرآن در کلام بزرگان و اولیای خدا بسیار دیده می‌شود، خداوند در قرآن هم راجع به این کتاب ارزشمند آسمانی مطالب بسیاری بیان کرده است، در جلسات قرآنی اگر حتی یک آیه از قرآن فهمیده شود جلسه به هدف اصلی خود رسیده است.

 

وی قرآن را درمانگر امراض روحی، درونی و فکری توصیف کرد و گفت: همه دین داران باید به قرآن، این پزشک روحی و دینی مراجعه کنند، قرآن درمان کننده دردها را به عنوان یکی از ویژگی‌های خود بیان می‌کند همچنین قرآن خود را به عنوان کتابی به منظور هدایت متقین و کسانی که توفیق هدایت دارند معرفی می‌کند.

 

حجت الاسلام انصاری با اشاره به این‌که شرکت در مسابقات و محافل قرآنی نیازمند توفیق است تصریح کرد: اگر کنترل نفس  از دست ما خارج شد، اگر دچار گناه شدیم، اگر دچار سوء اخلاق شدیم، اگر اندیشه ما دچار انحراف و کج فهمی شد و اگر هر مشکلی در درون ما و در روحیات ما به وجود آمد تنها نسخه آن در لابه لای آیات قرآن وجود دارد.

 

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الأنبیاء با اشاره به جنایات داعش و ادعای اسلام از سوی آنها گفت: شروع شکل گیری این گروه‌های انحرافی که امروزه بلای جان اسلام و قرآن و مسلمین شده‌اند ریشه در سقیفه بنی ساعده و در آن انحراف بزرگ از رسول اکرم (ص) است.

 

وی شکل گیری جریان‌هایی نظیر داعش را برای اسلام هراسی در جهان دانست و اظهار کرد: داعش یک تفکر صهیونیستی است که مولود نظام سلطه و استکبار جهانی است و به وجود امده است تا چهره اسلام ناب را با استفاده از یک جنس بدلی لکه دار کنند، جای تأسف این است که برخی کشورهای اسلامی به علت عدم آگاهی از اسلام و معارف اسلامی به این گروه‌ها چهره خوش نشان داد‌ه‌اند.

 

حجت الاسلام انصاری وجود داعش و تکفیری‌ها را دردی برای بشریت خواند که درمان آن قرآن است و افزود: قرآن امرو نسخه کاملی است که می‌تواند دردهای بشری را درمان کند، امروزه و با شرایط کنونی اصلی‌ترین، مهم ترین و زیباترین خدمت به جامعه رواج فعالیت‌های قرآنی است./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات