۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۲۸۲۱۱۰
رییس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

فعالیت‌های فرهنگی مانند نوری در تاریکی است/ ضرورت حرکت رو به جلوی فعالان فرهنگی

خبرگزاری رسا ـ بنیانیان با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در شرایط کنونی جامعه و این‌که این فعالیت‌ها مانند نوری در تاریکی است، گفت: در فعالیت فرهنگی نباید دست از تلاش برداشت و دچار ناامیدی شد، انقلاب در کلیات در حال حرکت رو به جلو است ولی در مسائل فرهنگی دچار رکود شده است.
حسن بنيانيان رييس کميسيون فرهنگي شوراي عالي انقلاب فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، دکتر حسن بنیانیان، رییس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی، امشب در سخنرانی خود در جمع فعالان فرهنگی اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان با بیان این که نباید در عرصه فعالیت فرهنگی دست از تلاش برداشت، گفت: در فعالیت های فرهنگی نا امیدی معنا ندارد.

 

وی با اشاره به مشکلات موجود در عرصه فعالیت‌های فرهنگی افزود: فعالان فرهنگی نباید دچار یأس شوند، بلکه باید پیش از ورود به این عرصه به خوبی در مورد فعالیت‌های خود آگاهی کسب کنند و با مشکلات موجود در این عرصه مهم آشنا باشند.

 

بنیانیان با اشاره به اهمیت رفتار و عملکرد اشخاص در جذب اقشار مختلف جامعه، تصریح کرد: هر فرد مذهبی می تواند نقش یک فعال فرهنگی را ایفا کند و افراد دیگر را با رفتار خود، به دین اسلام جذب کند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی ابراز داشت: مَثَل فعالیت های فرهنگی در شرایط فعلی، مَثَل نوری است که در تاریکی ها می درخشد، امروزه در شرایط فرهنگی بدی که در جامعه حاکم شده است، هر انسانی می تواند به اندازه خلاقیت و فهم فرهنگی خود، فعالیت های فرهنگی را شروع کند.

 

بنیانیان با اشاره به روایات معصومین(ع) اظهار کرد: نقطه شروع فعالیت های فرهنگی، خود انسان است چرا که بعد از اصلاح خود می توانیم به اصلاح جامعه بپردازیم ولی متأسفانه این مسأله نادیده گرفته شده است و افراد بدون خودسازی وارد عرصه فرهنگی می‌شوند.

 

این کارشناس مسائل فرهنگی اجتماعی بیان داشت: ما هنوز فعالیت فرهنگی را به عنوان یک تخصص علمی و پیچیده به رسمیت نشناخته ایم و به صورت غیر تخصصی و غیر حرفه‌ای به این مسأله نگاه می‌کنیم.

 

وی با اشاره به بیانات رهبری راجع به فعالیت های فرهنگی ابراز داشت: در حال حاضر فعالیت های فرهنگی، جهادی بسیار دشوار است، علیرغم همه مشکلات و معضلات کلیات انقلاب اسلامی رو به جلو حرکت می کند و ما در همه زمینه پیشرفت های چشمگیری داشته ایم مگر در حوزه فرهنگی که دچار رکود شده ایم.

 

رییس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: اگر ما از همه ابزارهای لازم برای رشد اخلاقی و معنوی جامعه استفاده نکنیم، خداوند نعمت انقلاب را از ما می گیرد، بیمه شدن انقلاب از خطرات در گرو مسلمان ماندن ما است.

 

وی با اشاره به قدرناشناسی مردم در زمان امام حسن(ع) خاطرنشان کرد: امام حسن به خاطر قدرناشناسی مردم خانه نشین شدند و معاویه به حکومت رسید و این سنت خداوند است که اگر جامعه ای کفران نعمت کند، خداوند آن نعمت را از آن جامعه می گیرد.

 

بنیانیان در پایان با اشاره به اهمیت عمل گرایی در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی انقلاب اسلامی گفت: آسیب هایی که جامعه گرفتار آن است، در ابعاد نظری، عملی و نظارت وجود دارد، شعار، عصاره آرمان های یک ملت است و ما باید در پی دادن شعارهایی باشیم که می خواهیم آن ها را عملی کنیم./867/پ202/ح

ارسال نظرات